HomeΓύρω από ένα βιβλίοΝέες ΚυκλοφορίεςΔιδάσκοντας την κριτική σκέψη στο δημοτικό σχολείο – Πράξη και θεωρία.

Διδάσκοντας την κριτική σκέψη στο δημοτικό σχολείο – Πράξη και θεωρία.

Διδάσκοντας την κριτική σκέψη στο δημοτικό σχολείο – Πράξη και θεωρία.

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ

ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πράξη και Θεωρία

«Τι είναι κρι­τι­κή σκέ­ψη; Πώς τη δι­δά­σκεις στο Δη­μο­τι­κό Σχο­λείο; Αυτά τα δύο ερω­τή­μα­τα επι­χει­ρεί να απα­ντή­σει ο συγ­γρα­φέ­ας. Στο πρώ­το μέ­ρος, που είναι και το με­γα­λύ­τε­ρο, ανα­λύει συ­στη­μα­τι­κά τρό­πους με τους οποί­ους μπο­ρεί να δι­δα­χτεί η κρι­τι­κή σκέ­ψη σε οποι­α­δή­πο­τε τά­ξη και σε οποι­ο­δή­πο­τε μά­θη­μα του Δη­μο­τι­κού Σχο­λείου. Εξη­γεί ποι­ες αλ­λα­γές απαι­τού­νται στον ση­με­ρι­νό τρό­πο δι­δα­σκα­λί­ας, επι­ση­μαί­νει ανα­λυ­τι­κά ποια πρέ­πει να είναι τα πρώ­τα βή­μα­τα του εκ­παι­δευ­τι­κού και ποια τα επό­με­να, έτσι ώστε η όλη δι­α­δι­κα­σία να φα­νεί απλή και απο­λαυ­στι­κή. Στο δεύ­τε­ρο μέ­ρος, εξη­γεί το θε­ω­ρη­τι­κό μο­ντέ­λο που ανέ­πτυ­ξε για να δη­μι­ουρ­γή­σει τις προ­τά­σεις δι­δα­σκα­λί­ας. Το μο­ντέ­λο προ­έ­κυ­ψε από την ανά­γκη να μπει μία τά­ξη στο ση­με­ρι­νό θε­ω­ρη­τι­κό χά­ος που υπάρ­χει στον χώ­ρο της κρι­τι­κής σκέ­ψης.

Το βι­βλίο απευ­θύ­νε­ται πρω­τί­στως σε δα­σκά­λους και θε­ω­ρη­τι­κούς του χώ­ρου της κρι­τι­κής σκέ­ψης, αλ­λά και σε εκ­παι­δευ­τι­κούς άλ­λων ειδι­κο­τή­των τό­σο της πρω­το­βάθ­μι­ας όσο και της δευ­τε­ρο­βάθ­μι­ας, κα­θώς και σε φοι­τη­τές που ονει­ρεύ­ο­νται να δι­δά­ξουν, αλ­λά και σε όποι­ον εν­δι­α­φέ­ρε­ται να μά­θει τα τε­κται­νό­με­να της εκ­παί­δευ­σης σε βά­θος».

 

 

 

 

Ο Γι­άν­νης Μι­χα­η­λί­δης είναι δά­σκα­λος στην Πά­τρα και υπη­ρε­τεί στο 6ο Δη­μο­τι­κό Σχο­λείο. Έχει τε­λει­ώ­σει το Παι­δα­γω­γι­κό Τμή­μα Δη­μο­τι­κής Εκ­παί­δευ­σης του Πα­νε­πι­στη­μίου Πα­τρών και το με­τα­πτυ­χι­α­κό πρό­γραμ­μα σπου­δών του Ελ­λη­νι­κού Ανοι­κτού Πα­νε­πι­στη­μίου με τίτ­λο «Επι­στή­μες της Αγω­γής: Ειδι­κή Αγω­γή και Εκ­παί­δευ­ση Ατό­μων με Προ­βλή­μα­τα Προ­φο­ρι­κού και Γρα­πτού λό­γου». Εκτός από την ειδι­κή αγω­γή, εν­δι­α­φέ­ρε­ται για τη δι­δα­σκα­λία μέ­σω των νέ­ων τε­χνο­λο­γι­ών και κυ­ρί­ως για τη δι­δα­σκα­λία της κρι­τι­κής σκέ­ψης. Έχει δη­μο­σι­εύ­σει άρ­θρα σε πα­νελ­λή­νια συ­νέ­δρια εκ­παι­δευ­τι­κού χα­ρα­κτή­ρα. Από το 2007 δι­α­τη­ρεί το ιστο­λό­γιο «Το ημε­ρο­λό­γιο ενός δα­σκά­λου» και από το 2010 το ιστο­λό­γιο «Λο­γο­τε­χνι­κές Από­πει­ρες». Είναι πα­ντρε­μέ­νος με τη Μα­ρία Κα­νελ­λο­πού­λου, δα­σκά­λα, και έχει τρεις γι­ους.

 

 

Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά  την αγορά, να επισκέπτεται  οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.

 

 

 

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.