HomeΓύρω από ένα βιβλίοΝέες ΚυκλοφορίεςΗ Ελληνική Επανάσταση στην Τέχνη – Από τον Ντελακρουά στον Παρθένη.

Η Ελληνική Επανάσταση στην Τέχνη – Από τον Ντελακρουά στον Παρθένη.

Η Ελληνική Επανάσταση στην Τέχνη – Από τον Ντελακρουά στον Παρθένη.

Η Ελληνική Επανάσταση στην Τέχνη

Από τον Ντελακρουά στον Παρθένη

 

Η με­λέ­τη αυτή ξε­κί­νη­σε ως ένα ολο­κλη­ρω­μέ­νο ερευ­νη­τι­κό σύ­νο­λο με αφορ­μή τα 200 χρό­νια από το ξε­κί­νη­μα της εθνι­κής πα­λιγ­γε­νε­σί­ας, προ­κει­μέ­νου να συ­γκρο­τη­θεί ένα ση­μα­ντι­κό κε­φά­λαιο που συν­δέ­ε­ται με τον Αγώ­να των Ελ­λή­νων. Την ηρω­ι­κή εκεί­νη πε­ρί­ο­δο, τό­σο κα­τά τη δι­άρ­κεια της Επα­νά­στα­σης όσο και πριν και με­τά από αυτήν, η Τέ­χνη έπαι­ξε ση­μα­ντι­κό ρό­λο στην εδραί­ω­ση μι­ας ιδε­ο­λο­γί­ας που είχε συ­νέ­χεια σε ό,τι αφο­ρά στην εθνι­κή ταυ­τό­τη­τα και στην εθνι­κή αυτο­γνω­σία των αγω­νι­ζό­με­νων Ελ­λή­νων. Το κί­νη­μα αλ­λη­λεγ­γύ­ης των ευρω­παί­ων καλ­λι­τε­χνών απέ­να­ντι στην Ελ­λη­νι­κή Επα­νά­στα­ση ήταν πρω­το­φα­νές, απο­τυ­πώ­νο­ντας στη δι­κή τους προ­σω­πι­κή εικα­στι­κή γρα­φή τη συ­μπά­θεια, την εν­συ­ναί­σθη­ση και την ανα­γνώ­ρι­ση ενός δί­καιου αγώ­να, δί­νο­ντας «μορ­φή» σε αξί­ες, όπως η ελευ­θε­ρία και η αγά­πη για την πα­τρί­δα, η αν­δρεία και η αυτα­πάρ­νη­ση, η θρη­σκευ­τι­κή πί­στη, ο σε­βα­σμός και η αγά­πη για την οικο­γέ­νεια και τη συ­ντρο­φι­κό­τη­τα, αλ­λά και η επί­κλη­ση στη λα­μπρή πο­λι­τι­σμι­κή συ­νέ­χεια της χώ­ρας. Στό­χος αυτού του βι­βλίου είναι να δεί­ξει ότι μπο­ρεί κα­νείς μέ­σα από τις εικό­νες να εκτι­μή­σει, να αξι­ο­λο­γή­σει και να ερ­μη­νεύ­σει τις ιδέ­ες, την πο­λι­τι­κή και το πο­λι­τι­σμι­κό γί­γνε­σθαι, μέ­σα από την ανά­λυ­ση φαι­νο­μέ­νων που σχε­τί­στη­καν με τα ιστο­ρι­κά γε­γο­νό­τα, αλ­λά και με τα πρό­σω­πα, όπως αυτά «κα­τα­γρά­φη­καν» εικα­στι­κά από τους καλ­λι­τέ­χνες της επο­χής, Έλ­λη­νες και ξέ­νους.

 

 

Ο Μιλ­τι­ά­δης Πα­πα­νι­κο­λάου σπού­δα­σε στη Φι­λο­σο­φι­κή Σχο­λή Θεσ­σα­λο­νί­κης όπου υπη­ρέ­τη­σε ως κα­θη­γη­τής της Ιστο­ρί­ας της Τέ­χνης. Υπήρ­ξε υπό­τρο­φος του Ι.Κ.Υ. για σπου­δές στην Ιστο­ρία της Τέ­χνης στο Μό­να­χο. Με­λέ­τη­σε εκτε­τα­μέ­να τις ελ­λη­νο­γερ­μα­νι­κές καλ­λι­τε­χνι­κές σχέ­σεις ως υπό­τρο­φος του Ιδρύ­μα­τος Alexander von Humboldt. Υπήρ­ξε δι­δά­κτωρ της Φι­λο­σο­φι­κής Σχο­λής Θεσ­σα­λο­νί­κης και υφη­γη­τής στην αντί­στοι­χη σχο­λή του Ε.Κ.Π.Α. Δι­ε­τέ­λε­σε πρό­ε­δρος του Τμή­μα­τος Ιστο­ρί­ας και Αρ­χαι­ο­λο­γί­ας και κο­σμή­το­ρας της Φι­λο­σο­φι­κής Σχο­λής του Α.Π.Θ. Πρω­το­στά­τη­σε για την ίδρυ­ση του Κρα­τι­κού Μου­σείου Σύγ­χρο­νης Τέ­χνης και ως δι­ευ­θυ­ντής του υπέ­γρα­ψε τα συμ­βό­λαια αγο­ράς της Συλ­λο­γής Κω­στά­κη το 2000. Έγρα­ψε πολ­λά βι­βλία και δε­κά­δες άρ­θρα και με­λέ­τες σε ελ­λη­νι­κά και ξέ­να πε­ρι­ο­δι­κά.

 

Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά  την αγορά, να επισκέπτεται  οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.

 

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.