HomeΑρθρογραφίαΔιάφορα ΆρθραΤεχντητή νοημοσύνη και παιδί,σκέψεις και προτάσεις.

Τεχντητή νοημοσύνη και παιδί,σκέψεις και προτάσεις.

Τεχντητή νοημοσύνη και παιδί,σκέψεις και προτάσεις.

 

 

 

Η τεχνητή νοημοσύνη, έχει μπει πλέον στη ζωή και την καθημερινότητα μας και είναι πολύ δύσκολο, να μη τη λάβουμε υπόψιν , να ζούμε δίχως αυτή ,σε μια κοινωνία δομημένη όπως η δική μας. Ωστόσο, κάτι θα πρέπει να κάνουμε για να προφυλαχθούμε, τόσο εμείς, όσο και τα παιδιά μας.

Ήδη σε πολλά σχολεία έχουν εισαχθεί, παρουσιαστεί και παραδοθεί -όπως υποστηρίζουν μαθητές- κείμενα δημιουργημένα από ΑΙ. Επίσης, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, πολλές φορές περνούν απαρατήρητα από καθηγητές και δασκάλους λόγω προφανώς, φόρτου εργασίας. Πιθανό; Ίσως.

Η ΑΙ από πολλούς θεωρείται αν όχι μια αρνητική εξέλιξη, πάντως μια εξέλιξη που δημιουργεί, έντονο  προβληματισμό  και σκέψη. Είναι όντως μια “εχθρική ενέργεια” που μας απειλεί; Σαφώς όχι, ωστόσο, είναι μια καινούργια μέρα που ανατέλλει και εμείς θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι να τη ζήσουμε με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.

Αρχικά, θα πρέπει να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας, με υπευθυνότητα και νηφαλιότητα να ψάξουμε και να βρούμε τρόπους αντιμετώπισης της νέας κατάστασης. Ελαχιστοποίησής των κινδύνων στους οποίους  ενδέχεται να εκτεθούμε, τόσο εμείς, όσο και τα παιδιά. Κάθε τι νέο, κάθε τι φανταχτερό, τραβά πάντα την προσοχή μας, πόσο μάλλον των μικρών οπαδών της τεχνολογίας και για αυτό το λόγο, κάθε τόσο, εμφανίζονται νέα εργαλεία και προγράμματα που προσελκύουν το ενδιαφέρον παιδιών και νέων.

Καθώς αυτά τα εργαλεία δημιουργούνται και  διαδίδονται με αστραπιαίες ταχύτητες, είναι σημαντικό να μιλάμε στα παιδιά για την υπεύθυνη και κατάλληλη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, αλλά και κάθε νέας τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα. Όλα όμως, ας μην ξεχνάμε, ξεκινούν από τη σωστή μας σχέση με το παιδί, μια σχέση, που χτίζεται και κερδίζεται βήμα βήμα από την αρχή της ζωής τους μαζί μας.

Ας μιλήσουμε στα παιδιά για τα θετικά και τα αρνητικά της χρήσης αυτής. Ανάλογα με την εφαρμογή, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί επίσης, να είναι χρήσιμη για καθημερινές εργασίες, από τη δημιουργία λίστας με τις μικροδουλειές, μέχρι την εύρεση ιδεών για διασκεδαστικές οικογενειακές δραστηριότητες.

Βοηθήστε τα  να κατανοήσουν, πώς τα προγράμματα θα μπορούσαν να τους χρησιμεύσουν ώστε να  πάρουν περισσότερη γνώση σε λιγότερο χρόνο και να αναπτυχθούν σε διάφορους τομείς, να βρουν νέες εναλλακτικές, νέες οδούς γα την εξέλιξη τους,καθώς πολλά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορούν όντως,να βοηθήσουν τα παιδιά να είναι δημιουργικά και να μάθουν νέες δεξιότητες  και επίσης, δημιουργούνται διαρκώς νέα προγράμματα που μπορούν να υποστηρίξουν τις ατομικές μαθησιακές ανάγκες των παιδιών.

Θα πρέπει λοιπόν τα παιδιά, να καταλάβουν τη θετική τους πλευρά και πως αρχικά, δημιουργήθηκαν για να μας βοηθήσουν σε κάτι, είναι δηλαδή εργαλεία.

Επίσης, να κατανοήσουν, πως κάποια έχουν δημιουργηθεί κατά τέτοιο τρόπο και ίσως ανταποκρίνονται με μεγάλη επιτυχία, πλησιάζοντας πολύ μια ανθρώπινη επικοινωνία, ωστόσο, πρόκειται για μηχανές οι οποίες λειτουργούν με συγκεκριμένο πλαίσιο,  δίχως συναισθήματα. Οπότε, η συναισθηματική σύνδεση μαζί τους, είναι ανώφελη και αδύνατη.

Τα συστήματα αυτά, επίσης, όπως έγινε και πρόσφατα ευρέως γνωστό μέσα από αλλεπάλληλα σκάνδαλα διάφορων μορφών,  λαμβάνουν συνεχώς, πλήθος δεδομένων από τους  χρήστες δίχως πολλές φορές να ενημερώσουν. Αποτέλεσμα φυσικά, είναι  η πώληση των δεδομένων με σκοπό το κέρδος. Ας αναρωτηθούμε για ποιο λόγο μας προσφέρονται πολλές φορές εντελώς δωρεάν, ή με μικρό αντίτιμο, ας αναρωτηθούμε ποιο είναι εδώ το προϊόν; Εμείς φυσικά, τα δεδομένα μας, οι ανάγκες, οι προτιμήσεις, η επιθυμία τους εν τέλει, να μας δημιουργήσουν βεβαιότητες κτλ.

Αυτό μπορεί άμεσα να μην μας επηρεάζει, όμως μακροπρόθεσμα μέσω των μηνυμάτων που λαμβάνουμε, μέσω των εξατομικευμένων πλέον διαφημίσεων, ή άρθρων που μας κοινοποιούνται, αλλά και της συχνής επανάληψης, σε συνδυασμό με τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που καθημερινά περνούν μπροστά από την οθόνη μας, τις οποίες είναι αδύνατο, όχι μόνο να διαβάσουμε, αλλά αντιληφθούμε, φτάνουμε δίχως να το καταλάβουμε στο σημείο να δημιουργήσουμε μια νέα οπτική για τον κόσμο γύρω μας, μια οπτική που μας προτείνεται, ενώ λανθασμένα θεωρούμε πως προκειται για δική μας απόφαση .

Όλη η πολιτική τους λοιπόν, έχει στόχο τον τρόπο με τον οποίο είμαστε προγραμματισμένοι. Να στοχεύουμε δηλαδή, στο φανταχτερό και να αντιλαμβανόμαστε το επαναλαμβανόμενο -σωστό ή λάθος- ως σωστό.

Στη αρχή, όπως κάνουμε με όλα, χρήσιμο θα ήταν, να εξερευνήσουμε μαζί με τα παιδιά τα εργαλεία αυτά, έτσι, θα είμαστε πιο σίγουροι πως τα χρησιμοποιούν με τη μέγιστη ασφαλεια και γνωρίζουν πλέον καλύτερα το χειρισμό.

Μιλήστε επίσης με τα παιδιά  για το παραπλανητικό περιεχόμενο που υπάρχει σε πολλές ιστοσελίδες. Πολλά εργαλεία ή και ιστοσελίδες μεροληπτούν έναντι κάποιου ή κάποιων για ένα σκοπό που συνήθως είναι  το κέρδος.

Εξηγήστε λοιπόν στα παιδιά, πως θα πρέπει πάντα να αμφιβάλουν, να ψάχνουν μια δεύτερη γνώμη, τον συντάκτη και φυσικά να μη πιστεύουν με την πρώτη ματιά ειδικά τις φανταχτερές ειδήσεις και πληροφορίες που έχουν το χαρακτηριστικό του «πικάντικου», του πρωτοτύπου, του εντυπωσιακού, διότι, εκεί συνήθως βρίσκεται ο δαίμων”. Πάντα να χρησιμοποιούν κριτική σκέψη, να μην πιστεύουν με ευκολία και να μην κοινοποιούν πριν είναι σίγουροι, για την αυθεντικότητα αυτού που διαβάζουν.

Εξηγήστε τους, πως πολλές φορές κείμενα που προφέρονται σε εργαλεία, λόγω του ότι -τα εργαλεία αυτά- δε χρησιμοποιούν πηγές αξιόπιστες και βιβλιογραφία, ενδέχεται να έχουν ανακρίβειες και λάθη, οπότε, χρησιμοποιώντας το σε μια εργασία λογού χάρη, ίσως υπάρχει πρόβλημα έκθεσης του χρήστη.

Συζητήστε το με τους δάσκαλους και με φορείς που ασχολούνται με τη ασφάλεια στο διαδίκτυο και βρείτε και άλλους τρόπους,  αφενός να ωφεληθεί το παιδί μέσα από αυτή χρήση και αφετέρου, να προστατεύτει.

   

Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά  την αγορά, να επισκέπτεται  οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.