HomeΑρθρογραφίαΕκπαίδευσηΤο δημιουργικό συναπάντημα του 10ου γυμνασίου με το αρχαίο θέατρο – Γράφει η Βασιλεία Ζαχάρη.

Το δημιουργικό συναπάντημα του 10ου γυμνασίου με το αρχαίο θέατρο – Γράφει η Βασιλεία Ζαχάρη.

Το δημιουργικό συναπάντημα του 10ου γυμνασίου με το αρχαίο θέατρο – Γράφει η Βασιλεία Ζαχάρη.

 

 

Ένας από τους πιο μεγάλους δήμους της Αττικής, ο δήμος Αχαρνών διοργανώνει  για 7η φορά μαζί με το ίδρυμα “Μιχάλης Κακογιάννης”, ένα ξεχωριστό μαθητικό φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος. Οι μαθητές και οι μαθήτριες 17 σχολείων από όλη την Ελλάδα και από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης αφήνουν για λίγο την σχολική τάξη, προκειμένου να συναντήσουν τα κείμενα στον φυσικό τους χώρο, στο θέατρο, από τις 2 Απριλίου έως και τις 11 Απριλίου. Οι μαθητές  έρχονται σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, δημιουργούν και εκφράζονται καλλιτεχνικά μέσα από ποικίλες δράσεις, όπως θεατρικές παραστάσεις, θεατρικά δρώμενα και άλλες εικαστικές δημιουργίες εμπνευσμένες από το Αρχαίο Δράμα.

 

 

 

Το  10 γυμνάσιο Αχαρνών συμμετέχει ενεργά στο Φεστιβάλ του Αρχαίου Δράματος, γιατί επιθυμεί  οι μαθήτριες και οι μαθητές να εκφράζουν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες, αλλά και να γίνεται η αφορμή να δημιουργούνται οι συνθήκες εκείνες που θα τους ωθήσουν να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να καλλιεργήσουν όλες τις πτυχές της προσωπικότητάς τους. Σημαντική αφορμή είναι η έκθεση κόμικς του Ιδρύματος “Μιχάλης Κακογιάννης” με τίτλο           «Τρωάδες: Πάλη στα ερείπια», με επιμέλεια της Καλλιόπης Λιαδή.

 

 

Η τρίτη τραγωδία μιας τριλογίας, που αναφέρεται στον Τρωικό πόλεμο μπαίνει στην χώρα των κόμικς και προσπαθεί να αποτυπώσει εύγλωττα τις τρομερές συνέπειες του πολέμου, την ολοκληρωτική καταστροφή της ηττημένης πόλης, αλλά και τις παράπλευρες απώλειες. Απώλειες που στιγματίζουν την ζωή των ανθρώπων και επηρεάζουν το μέλλον των παιδιών. Ζητήματα σύγχρονα και διαχρονικά. Οι Τρωάδες του Ευρυπίδη παρουσιάζονται από μια διαφορετική εικαστική αφήγηση, η οποία έχει σκοπό να δώσει έμφαση στις έννοιες της προσφυγιάς και της βίας μέσα από την γλώσσα των κόμικς.  Ζητήματα για τα οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες του 10ου γυμνασίου Αχαρνών ευαισθητοποιούνται, αλλά κυρίως προβληματίζονται.

 

 

Μετά τον προβληματισμό τους, οι μαθητές συνομιλούν με καλλιτέχνες κόμικς, οι οποίοι παίρνουν τον ρόλο του δασκάλου για λίγες στιγμές και καθοδηγούν τα παιδιά στον θαυμαστό κόσμο τους. Ένας νέος και διαφορετικός τρόπος έκφρασης σκέψεων, νοημάτων και συναισθημάτων ανοίγεται μπροστά στους μαθητές του 10ου γυμνασίου, οι οποίοι καλούνται να τον εξερευνήσουν. Είναι μια ευκαιρία να αποτυπώσουν οι μαθητές τα συναισθήματα και τις σκέψεις που γεννήθηκαν από τις Τρωάδες έχοντας πολύτιμο αρωγό το χαρτί και τα κόμικς. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν με δημιουργικό και ευφάνταστο τρόπο αποκαλύπτοντας την ευαισθησία τους, τον ενθουσιασμό τους και την πρωτότυπη σκέψη τους.

 

 

 

 

 

 

Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά  την αγορά, να επισκέπτεται  οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.