HomeΓύρω από ένα βιβλίοΚριτικές-ΣχολιασμοίΤο ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης – Α.Χριστοδούλου Θεοφίλου -Εκδόσεις Βακχικόν – Σχολιάζει ο Κώστας Α. Τραχανάς

Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης – Α.Χριστοδούλου Θεοφίλου -Εκδόσεις Βακχικόν – Σχολιάζει ο Κώστας Α. Τραχανάς

Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης – Α.Χριστοδούλου Θεοφίλου -Εκδόσεις Βακχικόν – Σχολιάζει ο Κώστας Α. Τραχανάς

«Το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης» Α.Χριστοδούλου Θεοφίλου

Ποίηση Εκδόσεις βακχικόν 2024 σελ.66

 

Είναι μοναδικό να διαβάζεις ποίηση…σε ταξιδεύει και σου δημιουργεί όμορφα συναισθήματα.

«Η ποίηση είναι αργαλειός , κλωστές οι λέξεις/ μα η τέχνη της ύφανσης προνόμιο /δεν είναι μοναχά του ποιητή …Η ποίηση είναι η πυξίδα όταν χάνεσαι,/ ο διαλύτης της ομίχλης που σε περιβάλλει/ της φαντασίας σου το λίπασμα./Η ποίηση μπορεί να σώσει /από την απόγνωση τον πληγωμένο έρωτα, την εφηβεία απ΄ την τρικυμία /να βρει την ταυτότητά της,/μπορεί να γίνει φίλος κι εμψυχωτής./Διάβασε ποίηση, ασκήσου στην ποίηση,/όπως κι αν επιλέξεις να σχετιστείς/μαζί της θα το αντιληφθείς/ η ποίηση είναι μία οδός για όλους».

Με γλώσσα καλά δουλεμένη , με ιδιαίτερη προφορικότητα , με λέξεις που, όντας τόσο εύηχες και παραστατικές , λες και υφαίνουν, η μία δίπλα στην άλλη, έναν λόγο χειροποίητο , με λιτή έκφραση που συχνά χρωματίζεται από μια υποδόρια θλίψη , η Άνθια Χριστοδούλου Θεοφίλου μετουσιώνει ερεθίσματα της καθημερινότητας σε φιλοσοφικούς στοχασμούς .Ο λυρισμός των στίχων της υπηρετεί το περιεχόμενο διακριτικά ,χωρίς μελοδραματικές εξάρσεις. Μουσικότητα και διαυγής διατύπωση διακρίνει την ποιητική σύνθεσή της. Δεν κραυγάζει ,συνομιλεί με τον αναγνώστη με επικοινωνιακή δεξιότητα και ευχέρεια στην ανάλυση συναισθημάτων και καταστάσεων. Οι αρετές αυτές , η ειλικρίνεια και η καθαρότητα των προθέσεών της , μας δίνουν ένα πηγαίο και μεστό ποιητικό αποτέλεσμα.

«Μάθε ν’ απολαμβάνεις τη χαρά,/στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου τη μουσική όταν έχει κίνηση,/τη μοναδική ανεμώνη που ανθίζει στον κήπο σου./Οι ρυτίδες στο πρόσωπό σου δεν σημαίνουν/τίποτε περισσότερο από εμπειρίες./Μπορείς να μάθεις να προσηλώνεσαι./Μπορείς να γίνεις ένας επιδέξιος παίκτης στο παιχνίδι της χαράς».

«Δεν ανθίζουμε , αν δεν ποτίσουμε , ο ένας τον άλλον».

«Ο φτερωτός θεός της αγάπης/δεν είναι παιδί,/δεν φέρει όπλα η παιδική αθωότητα ,/η φαρέτρα με τα βέλη/είναι αξεσουάρ του ενήλικα εγωισμού/πιστεύει ότι κατακτά με την επίθεση/αυτός ο κουτοπόνηρος!/Και σαν υπάκουοι στρατιώτες/στην κατάκτηση της αγάπης/ ριχνόμαστε με όπλα,/πολεμούμε ακόμη και την υποψία/πως η αγάπη δεν χρειάζεται τη βία,/διαιωνίζουμε το πολεμικό παιχνίδι/ποιος θα υποτάξει τον άλλον πρώτος,/πολεμούμε την αγάπη/για να λάβουμε την αγάπη/κι όσο την πολεμούμε/τόσο αντιστέκεται εκείνη…»

«Την ευτυχία σου φρόντισε να τη συναντάς/ μέσα στην απλότητά της./Στους κόκκους άμμου στις πατούσες σου/όταν βγαίνεις από τη θάλασσα./Στη γεύση ενός ερωτικού φιλιού/όταν το απολαμβάνεις για πρώτη φορά./Στη μυρωδιά του ανοιξιάτικου αέρα/μετά από έναν βαρύ χειμώνα./Σ΄ ένα βλέμμα συμπόνιας/ που γεννά η αγάπη και όχι ο οίκτος./Στη σοφία ενός γνωμικού/ γραμμένου βιαστικά σε κάποιον τοίχο…/…Παρατηρώντας τις λεπτομέρειες/βγαίνεις κερδισμένος./Αν κάποτε βρεθείς μόνος,/πήγαινε στο δάσος, αγκάλιασε ένα δέντρο./Αν επιδιώκεις να λυπάσαι λιγότερο/ μάθε το απ΄ τις λύπες σου./Αν θες να αισθάνεσαι πάντα νέος /ετοιμάσου να γεράσεις./Την ευτυχία μην την γυρεύεις/σ΄ ανώφελες πολυτέλειες,/προπάντων μην την ξοδεύεις/ σε μιας επιτυχίας το πυροτέχνημα./Δέξου τη ζωή σου/σαν μια μικρή απόλαυση που διαρκεί λίγο».

«Γεννιόμαστε όλοι στην είσοδο ενός ξενοδοχείου/-το ίδιο σημείο εκκίνησης της ζωής-/μας καταγράφει ο υπεύθυνος/στην αίθουσα υποδοχής,/άπειροι στη χωροταξία και στους κανονισμούς/του ξενοδοχείου αυτού/με άδειες ακόμα συσκευές,/με την επιθυμία να βρούμε το δωμάτιο που μας ταιριάζει/-την αυτοπραγμάτωση-/ανεβαίνουμε τους ορόφους/κάποιοι από τη σκάλα και κάποιοι με τον ανελκυστήρα/όλοι με την ίδια αγωνία/ αφού κάποτε τελειώσουν οι μέρες της διαμονής μας/αν θα καταφέρουμε να φτάσουμε/ και στον κήπο της οροφής/ ν΄ απολαύσουμε τη θέα από εκεί…»

Ποίηση και ποιήτρια γίνονται ένα , μεταφέροντας την υλική πραγματικότητα στον κόσμο των συναισθημάτων που η γραφή απομνημονεύει .Απόδειξη , «το ξενοδοχείο της αυτοπραγμάτωσης».

 

Μια ποιητική συλλογή που εκπέμπει αστείρευτη ενέργεια.

Μια αισιόδοξη και παρήγορη ποιητική συλλογή.

Συναρπαστική.

 

Διαβάστε τη.

Η Άνθια Χριστοδούλου Θεοφίλου κατάγεται απ’ τη Λεμεσό της Κύπρου στην οποία και διαμένει μαζί με την οικογένειά της. Εργάζεται ως ψυχολόγος – σύμβουλος – ψυχοθεραπεύτρια στο Κέντρο Προσωπικής Ανάπτυξης και Aυτογνωσίας «Για την Ιθάκη», το οποίο και διευθύνει. Δίνει επίσης διαλέξεις, οργανώνει σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια κι έχει λάβει μέρος σε διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές για την ενημέρωση του κοινού σε διάφορα ψυχολογικά θέματα. Πρόσφατα έγινε παρουσιάστρια σε δική της τηλεοπτική εκπομπή με θέμα την ψυχική και σωματική υγεία. Στον ελεύθερο χρόνο της, ασχολείται με τη μουσική, τη ζωγραφική και τη δημιουργική γραφή, καθώς θεωρεί αυτές τις μορφές έκφρασης ως προσωπική της ψυχοθεραπεία. Αρθρογραφεί σε κυπριακά περιοδικά κι έχει δημοσιεύσει τόσο επιστημονικά άρθρα όσο και διηγήματα (στην ιστοσελίδα www.dimiourgikigrafionline.com και την επαγγελματική της ιστοσελίδα www.anthia.net). Έχει συμμετάσχει με διηγήματά της στις συλλογές Οδός δημιουργικής γραφής (εκδόσεις Οσελότος 2011) και Ανθολογία σύντομου διηγήματος (εκδόσεις Γραφομηχανή 2014). Από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης κυκλοφόρησε η συλλογή διηγημάτων της με τίτλο Δάσος λύκων (2014). Από τις εκδόσεις Βακχικόν κυκλοφόρησε το μυθιστόρημά της Στην άλλη πλευρά του κρεβατιού (2023). Το Ξενοδοχείο της Αυτοπραγμάτωσης είναι η πρώτη ποιητική συλλογή της.

 

 

Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά  την αγορά, να επισκέπτεται  οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.