HomeΓύρω από ένα βιβλίοΚριτικές-ΣχολιασμοίΣταγόνες Ζωής – Βάσω Τριανταφυλλίδου Κηπουρού – Σχολιάζει ο Θανάσης Μουσόπουλος.

Σταγόνες Ζωής – Βάσω Τριανταφυλλίδου Κηπουρού – Σχολιάζει ο Θανάσης Μουσόπουλος.

Σταγόνες Ζωής – Βάσω Τριανταφυλλίδου Κηπουρού – Σχολιάζει ο Θανάσης Μουσόπουλος.

 

«ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΖΩΗΣ» – ΝΕΑ ΠΕΖΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΑΣΩΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΚΗΠΟΥΡΟΥ

  Στις εκδόσεις Σπανίδη εκδίδεται το νέο βιβλίο με πεζογραφήματα  της Βάσως Τριανταφυλλίδου Κηπουρού με τίτλο «Σταγόνες ζωής». Στον τόμο αυτό που τυπώνεται στην Τελεία + Παύλα μεγάλη χαρά και τιμή μου  ο Πρόλογος.

  Η Βάσω Τριανταφυλλίδου Κηπουρού είναι μια θρακιώτισσα  συγγραφέας, γνωστή μου από τα γυμνασιακά χρόνια, με πλούσιο ποιητικό και πεζογραφικό έργο. Είχα τη χαρά να μιλήσω και να γράψω για το έργο της σε βιβλιοπαρουσιάσεις και άλλες ευκαιρίες για τη δημιουργική χάρη της. Ο υπό έκδοση τόμος περιέχει πεζογραφήματα, από τα οποία πολλά έχουν βραβευθεί και μερικά έχουν δημοσιευθεί σε τόμους ή σε τεύχη περιοδικών.

  Ως τώρα, εκτός από τα ποιητικά της έργα  η Βάσω Τριανταφυλλίδου Κηπουρού δημοσίευσε δύο μυθιστορήματα, μια νουβέλα, δύο βιβλία με αφηγήματα και ένα παιδικό παραμύθι. Συγκεκριμένα:

 

1.) «Η Αγγελική χάθηκε» (Μυθιστόρημα), 2011. –  2.) «Η Λίτσα η Πασχαλίτσα» (Παραμύθι), 2015 – 3. ) «Το Ξερίζωμα» (Νουβέλα),  2016. – 4. ) «Τα χρόνια που ζήσαμε κάποτε», αφηγήματα,  2016 – 5.) «Στα αντικρινά παράλια», μυθιστόρημα, 2017 – 6. ) «Τη ζωή μας τη ζήσαμε», αφηγήματα, 2018

  Με όλα τα δημοσιευμένα βιβλία της βρισκόμαστε στο χώρο της αφηγηματικής πεζογραφίας. Σύμφωνα με το «Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων» των Ιω. και Νικήτα Παρίση (Αθήνα,  ΟΕΔΒ, έκδ. Ζ΄, 2006), ο όρος ‘αφήγημα’ δηλώνει το αποτέλεσμα της αφηγηματικής πράξης. Μυθιστόρημα, νουβέλα, διήγημα: και τα τρία αυτά είδη ανήκουν στο ευρύτερο γένος της αφηγηματικής πεζογραφίας ή του πεζού αφηγηματικού λόγου. Και τα τρία είδη περιέχουν το στοιχείο της αφήγησης.

  Τα κείμενα της νέας συλλογής είναι κατά κανόνα διηγήματα.   Κάθε διήγημα αποτυπώνει ένα επεισόδιο από τη ζωή του πρωταγωνιστή, το οποίο αποδεικνύεται ιδιαίτερα σημαντικό για τη ζωή και τη μοίρα του και γι’ αυτό αξίζει να προσεχθεί ιδιαίτερα.

  Το βασικό πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει ο διηγηματογράφος είναι, ακριβώς, να μπορέσει να περάσει από το ειδικό στο γενικό: μέσα δηλαδή από την αφήγηση ενός μεμονωμένου επεισοδίου, να μπορέσει να προσφέρει στον αναγνώστη μια πλήρη ηθογράφηση και ψυχογραφία του πρωταγωνιστή, καθώς και μια συνολική αίσθηση της ζωής του.

 

  Η Βάσω Τριανταφυλλίδου Κηπουρού στα διηγήματα της νέας συλλογής θεματολογικά απλώνεται στους οικείους της χώρους.  Κυριαρχούν τα ιστορικά θέματα του εικοστού αιώνα.   Εκτός, όμως, από τα ιστορικά θέματα, η συγγραφέας προσεγγίζει τον  άνθρωπο στης σύγχρονης εποχής. Στα αφηγήματά της συναντάς την Αυστραλία, την Τασκένδη, την Κύπρο και άλλους χώρους και χώρες.

  Νομίζω ότι οι «Σταγόνες ζωής» είναι ένα ξεχωριστό έργο που προσθέτει πολλά στη Λογοτεχνική ζωή της Θράκης.

  Κλείνοντας, να προσθέσω ότι, εκτός από την πεζογραφία και την ποίηση, έχουμε και το πρόσφατο έργο της Βάσως Τριανταφυλλίδου Κηπουρού «Ένα Οδοιπορικό στο Χρόνο – Παραδοσιακά Θρακιώτικα Τραγούδια» που τιμήθηκε με το Α΄ Βραβείο Χρονικού – Μαρτυρίας κατά τον Πανελλήνιο και Παγκύπριο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών του έτους 2022. Το έργο αυτό κυκλοφορεί από το ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΧΑΡΗ ΠΑΤΣΗ, 2022.

 

Του Θανάση Μουσόπουλου

 

 

 

Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά  την αγορά, να επισκέπτεται  οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.