Ο Βασιλιάς της πλοκής Γ’

Ο Βασιλιάς της πλοκής Γ’

Πως παρουσιάζουμε ένα χαρακτήρα; 

Ο χαρακτήρας πλέον αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο του κειμένου μας τον ακρογωνιαίο λίθο θα μπορούσαμε να πούμε και η επιτυχής ¨δόμηση¨ και παρουσίαση του  λειτουργεί ως λύδια λίθος της πορείας του κειμένου, θα μας δείξει εάν πρόκειται να είναι πετυχημένο όχι.

 

Ένας ικανός χαρακτήρας μπορεί άνετα να σηκώσει στον ώμο του όλο το κείμενο του οποίου η επιτυχία δεν καθορίζεται πλέον τόσο από την ύπαρξη  ενδιαφέρουσας πλοκής.

 

Η πρώτη μέθοδος ονομάζεται, μέθοδος της άμεσης έκθεσης.

Στη μέθοδο αυτή λοιπόν, περιγράφουμε με λεπτομέρειες συνολικά και σφαιρικά το χαρακτήρα, ή ένα σημαντικό βασικό του στοιχείο – χαρακτηριστικό και σίγουρα την εξωτερική του εμφάνιση.

Είναι η πιο πειστική μέθοδος παρουσίασης ενός χαρακτήρα για τον εξής  λόγο, τα στοιχεία δίνονται από τον αφηγητή ο οποίος έχει εγκυρότητα, έτσι η συγκεκριμένη μέθοδος θεωρείται  κλασική μέθοδος παρουσίασης ενός χαρακτήρα.

 

Η δεύτερη μέθοδος που χρησιμοποιείται για την παρουσίαση ενός χαρακτήρα, είναι η  δραματική μέθοδος.

Σε αυτή τη μέθοδο, ο  χαρακτήρας παρουσιάζεται μέσα από τα δικά του λόγια και κυρίως μέσα από τις πράξεις του.

Επίσης παρουσιάζεται μέσα από λόγια τρίτων, σταδιακά μέσα από  διαλόγους, αφηγήσεις, flashback -αναμνήσεις.

 

 

Έτσι μπορούμε να φέρουμε μια σκέψη στον χαρακτήρα ενώ βλέπει μια εικόνα, μπορούμε να παραθέσουμε ένα διάλογο δύο φίλων του για εκείνον όταν τον βλέπουν στο δρόμο, ή ακόμη και δύο κουτσομπόλες της γειτονιάς να μας ενημερώσουν.

 

Σταδιακά από την κάθε περίπτωση μαθαίνουμε μια πτυχή του χαρακτήρα και στο τέλος σχηματίζουμε από όλα μια ολοκληρωμένη του εικόνα.

 

Άρα λοιπόν, καταλήγουμε στους βασικούς τρόπους με τους οποίους χτίζεται ένας χαρακτήρας και αυτοί είναι η δράση, ο λόγος, η εξωτερική εμφάνιση, το περιβάλλον και φυσικά το όνομά του το οποίο προσοχή, έχει και αυτό τη δική του σημασία.

 

Η δράση τώρα του χαρακτήρα, μπορεί να αποδοθεί μέσα από τις πράξεις του, οι οποίες μπορεί να είναι πράξεις της μιας φοράς ή  επαναλαμβανόμενες.

 

Ο λόγος του  μπορεί να εκδηλωθεί μέσα από μία συζήτηση όπως είπαμε παραπάνω μέσα από μια σκέψη, επίσης, αποκαλυπτικά για τον χαρακτήρα του χαρακτήρα μας, μπορεί να είναι τα λόγια που λέει για κάποιον τρίτο.

Η εξωτερική του εμφάνιση περιλαμβάνει στοιχεία που μπορούν να διακριθούν σε δυο κατηγορίες. Εκείνα  που δεν εξαρτώνται από το χαρακτήρα, όπως το ύψος, το χρώμα των μαλλιών και τα λοιπά και σε εκείνα που εξαρτώνται όπως είναι το χτένισμα ή η αμφίεσή του, το στιλ ντυσίματος κτλ

 

Το περιβάλλον αφορά τον τόπο διαμονής, έτσι οι επιρροές που δέχεται από το περιβάλλον που ζει παίζουν καθοριστικό ρόλο στη δόμηση του χαρακτήρα του.

Αν ζει σε ένα πλούσιο προάστιο μεγαλούπολης ή σε μια φτωχογειτονιά έχει και αυτό τη δική του σημασία, όπως και η θέση του στην κοινωνία.

 

Το όνομα τώρα αποτελεί και την ταυτότητά, του δίνει ένα κύριο χαρακτηριστικό του.

Μπορεί να είναι πλήρες ή χαϊδευτικό. Αυτό όμως που θα πρέπει να προσέξουμε είναι να ταιριάζει με αυτό που θέλουμε να παρουσιάσουμε εκτός εάν το κείμενο μας είναι χιουμοριστικό και εκεί το όνομα μπορεί και να μη συνάδει με την εξωτερική εμφάνιση, ας πούμε Τρομάρας και ο χαρακτήρας μας να είναι ένας μικροκαμωμένος.

 

Όπως και να έχει ας θυμόμαστε πως είναι άλλο το Δημήτριος, άλλο το Δημητράκης, άλλο το Μήτσος, άλλο το Τάκης.

Το επώνυμο μπορεί να ενέχει συμβολισμούς είναι και δηλωτικό του χαρακτήρα του.

 

Θα πρέπει να επιλέγονται συνήθη και ευανάγνωστα ονόματα τουλάχιστον για τους βασικούς χαρακτήρες ώστε να είναι εύκολο κατά την ανάγνωση και να μην μπερδεύεται ο αναγνώστης.

 

Η εθνικότητα  εκφράζει τη σχέση του ανθρώπου με τον πολιτισμό, από που προέρχεται η οικογένειά του και με τις αξίες με τις οποίες έχει μεγαλώσει και  μην ξεχνάμε πως το σύνολο των ανθρώπων που απαρτίζουν ένα έθνος, κατέχεται από μια ξεκάθαρη φυλετική ομογένεια και έχει τα δικά του ιδιαίτερα γνωρίσματα όπως το θρήσκευμα, εθνική συνείδηση και η γλώσσα.

Οπότε εφόσον εξυπηρετεί το αφήγημα μας επιλέγουμε το κατάλληλο.

 

Τώρα το επίπεδο σπουδών θα πρέπει να είναι και ένα άλλο σημείο που θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή, διότι ένας άνθρωπος που έχει τελειώσει τη βασική εκπαίδευση και εξασκεί το επάγγελμα του σερβιτόρου θα έχει εκ διαμέτρου -συνήθως- αντίθετη καθημερινότητα και συμπεριφορά από έναν κάτοχο ενός διδακτορικού ή ενός μάστερ,  επίσης, σπουδές είναι συνήθως καθορίζουν και  το ντύσιμό, τον τρόπο ομιλίας  και συμπεριφοράς.

 

Οι πολιτικές του πεποιθήσεις δεν μας ενδιαφέρουν τόσο πολύ αλλά είναι ένα χαρακτηριστικό που ίσως μα βολέψει σε κάποιο σημείο της αφήγησης. Έχει να κάνει με το  επάγγελμα και την κοινωνική του θέση.

 

Ακόμη  η οικογενειακή κατάσταση, έχει ένα συγκεκριμένο αντίκτυπο στην καθημερινότητα του ήρωα, είναι ελεύθερος; Δεσμευμένος; Παντρεμένος με παιδιά; Θα πρέπει φυσικά να γίνει αναφορά στο όνομα της συζύγου, των τέκνων των λοιπών συγγενών.

 

Το σύνηθες λάθος που κάνουμε  ως ερασιτέχνες συγγραφείς, είναι ότι οι ήρωές μας σκέφτονται ως απομονωμένοι, ενώ ουσιαστικά δε θα πρέπει να είναι έτσι διότι και εκείνοι όπως και εμείς είμαστε μέρος ενός σύνολο που αλληλοεπιδρά, διαμορφώνει και διαμορφώνεται συνεχώς σε μια αέναη πλοκή.

 

ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗbookΠαραγωγή Γραπτής Έκφρασης Α΄ Λυκείου | Σχολικό βοήθημα - Εκδόσεις Upbility

αστυνομικό βιβλίο, φόνος και αντισυλληπτικά, Πηγή Crime, Εκδόσεις Πηγή

Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά  την αγορά, να επισκέπτεται  οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.

 

 

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.