H μυθοπλασία ταξιδεύει συνήθως, τον Αύγουστο!
Επιλέξαμε και σας προτείνουμε μερικά από τα πιο επιδραστικά βιβλία μυθοπλασίας που κυκλοφόρησαν, διότι ως γνωστόν, η μυθοπλασία ταξιδεύει συνήθως, τον Αύγουστο!
Καλό υπόλοιπο καλοκαιρού και καλή ανάγνωση!
Μαζί και πάλι από 20-8
Καμία ειρήνη
Μια απόφαση της στιγμής, ο δείκτης που πιέζει τη σκανδάλη, μια πεταλούδα που χτυπάει
τα φτερά της, η τρύπα στο τζάμι.
Οι αγώνες δρόμου ξεκινάνε πάντα με έναν πυροβολισμό… Κάποιοι ήξεραν, μερικοί θα
μάθουν, άλλοι θα τρέχουν να βρουν τα γιατί.
Δύο φίλοι και παλιοί συνάδελφοι της ΓΑΔΑ παντρεύουν τα παιδιά τους. Σε μια από τις πιο
ευτυχισμένες μέρες της ζωής τους ένα μοιραίο τηλεφώνημα οδηγεί στην ανείπωτη
τραγωδία. Το νιόπαντρο ζευγάρι βρίσκεται άγρια δολοφονημένο στη σουίτα του
ξενοδοχείου…
Το δολοφονικό παραλήρημα που διατρέχει την πόλη θα προσπαθήσουν να ανακόψουν ο
αστυνόμος Μανιάτης με τον υπαστυνόμο Παπαδόπουλο.
Ανάλογα με την περίσταση, εκείνο που διαφέρει είναι το μέσο: τσεκούρι, νυστέρι, πιστόλι…
Έτσι κι αλλιώς, η κατάληξη είναι ίδια. Αγώνας δρόμου χωρίς νικητή.
Άλλωστε, ο τερματισμός δεν φέρνει καμία ειρήνη…
Η γυναίκα που λαχταρούσε να αγαπήσει
«Η γυναίκα που λαχταρούσε να αγαπήσει» είναι μια τριλογία που μιλά για τη ιστορία της
όμορφης, ταλαντούχου και φιλελεύθερης Ελισαβέτα Τροπίνινα.
Γεννημένη στη μικρή πόλη του Ισμαήλ, ζει την παιδική της ηλικία μέσα στη θαλπωρή της οικογένειάς της, όπου διδάχτηκε την αγάπη και την ατομικότητα.
Μετά τον θάνατο του παππού της, αποχαιρετά την παιδική ηλικία και ξεκινά η επίμονη επιθυμία της να ξαναβρεί εκείνη την αγάπη των παιδικών της χρόνων. Στα δεκαοχτώ της παντρεύεται τον ανιαρό και στενόμυαλο Αλεξέι Γκάλιτς, που τον παρατάει μετά από δεκατρία χρόνια, μεγαλώνοντας ολομόναχη τον γιο της Ιγκνάτ. Δουλεύει σαν διερμηνέας στην περίφημη Σοβιετική Ιντουρίστ, από όπου στρατολογείται στην ΚαΓκεΜπε.
Συναντά τον Έλληνα συνταξιούχο πτέραρχο Δημήτρη Ζάγκο, που της υπόσχεται πολλά, στην πραγματικότητα όμως δεν χρειάζεται δίπλα του μια όμορφή, έξυπνη και ανεξάρτητη γυναίκα, αλλά μια ερωμένη δίχως απαιτήσεις. Ερωτεύεται τον Έλληνα επιχειρηματία Τζωρτζ Αλιάγα, έναν χαρισματικό, μα ήδη παντρεμένο άνδρα, με τον οποίο η Λίζα δουλεύει σκληρά για πέντε ολόκληρα χρόνια, πιστεύοντας τις υποσχέσεις του ότι θα ζήσουν κάποτε μαζί.
Η μοίρα στη συνέχεια φέρνει στο δρόμο της τον ευγενούς καταγωγής Άνταμ Ερατεινό, τον οποίο παντρεύεται, έναν άνθρωπο γεμάτο σκοτεινά μυστικά και διεστραμμένους εθισμούς. Ο Άνταμ, αφού βούλιαξε στα χρέη, παρατά τη γυναίκα του και την οικογένειά της στο έλεος εκείνων που έχει καταληστέψει.
Τότε η Λίζα παίρνει την απόφαση να εκδικηθεί όλους όσους πρόδωσαν τις προσδοκίες και την αγάπη της. Μέσα σ’ εκείνη τη συμφορά, εμφανίζεται ξανά στη ζωή της ο Δημήτρης Ζάγκος. Τον εξαναγκάζει να την παντρευτεί, μα ύστερα από οκτώ μήνες εκείνος πεθαίνει. Δεν τον σκότωσε η ίδια. Η μοίρα το έκανε για λογαριασμό της.
Τέλος η Λίζα, αφού ξεμπέρδεψε με τον πρώτο, αρχίζει να πλάθει τα σχέδιά της για τη μελλοντική της ζωή και την εκδίκησή της για όσους απέμειναν…
Ένα μυθιστόρημα με εξαιρετική πλοκή, πλούσιο σε συναισθηματικές εναλλαγές και πολύτιμες ιστορικές πληροφορίες. Ένα μυθιστόρημα που θα αγαπηθεί και θα μιλήσει στις καρδιές των αναγνωστών του.
Σκόνη στον χρόνο
Η Αριάδνη, κόρη αριστοκρατικής οικογένειας της Ελληνικής Παροικίας της Οδησσού, ενηλικιώνεται απότομα μέσα στη δίνη του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και της Οκτωβριανής Επανάστασης. Η οικογένειά της καταστρέφεται οικονομικά και καταλήγει στη Χίο, όπου κάνει μια νέα αρχή.
Την ίδια στιγμή ο Δημήτρης, με καταγωγή από τη Χίο, πολεμάει για την Ελλάδα που σπαράσσεται από το μένος του Μεγάλου Πολέμου και του Εθνικού Διχασμού. Γνωρίζει την αγάπη στο όμορφο πρόσωπο της Αμαλίας, μιας Αγγλίδας νοσοκόμας του Βρετανικού Ερυθρού Σταυρού που τον ερωτεύεται παράφορα. Οι δύο νέοι βρίσκουν τον έρωτα ενάντια στη σκληρή πραγματικότητα.
Από την Οδησσό και τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Χίο και τη Σμύρνη, οι ζωές των δύο γυναικών θα διαγράψουν την τροχιά τους γύρω από τον Δημήτρη, επικίνδυνα κοντά η μία στην άλλη, επικίνδυνα κοντά στη ζώνη του πυρός. Ένα μυθιστόρημα που ταξιδεύει τον αναγνώστη στην ταραγμένη χαραυγή του εικοστού αιώνα, τότε που οι άνθρωποι και οι ιδέες έλαμψαν για λίγο, πριν γίνουν σκόνη στον χρόνο.
Δύο οικογένειες θαλασσοδέρνονται μέσα στα αφρισμένα κύματα της Ιστορίας, από το 1880 έως το 1923. Από την επαναστατημένη Κρήτη στην επονείδιστη ήττα του 1897, από τους νικηφόρους Βαλκανικούς Πολέμους στον Εθνικό Διχασμό, από την τραγωδία στον Πόντο στη Μικρασιατική Καταστροφή. Από την ουτοπία των Δραγούμη και Σουλιώτη για το πολυεθνικό κράτος της «Ανατολικής Φυλής» στον αφανισμό της ανθούσας ομογένειας των «αλησμόνητων πατρίδων». Και όλα αυτά βιωμένα από τους πραγματικούς και φανταστικούς ήρωες του βιβλίου, Έλληνες και Τούρκους, απλούς ανθρώπους και ιστορικά πρόσωπα.
Κυνηγημένοι απο την Ιστορία
Ο Ανέστης από τις Μουρνιές των Χανίων και ο Γιάννης από τη Στέρνα της Ανατολικής Θράκης προσπαθούν να επιβιώσουν μαζί με τις οικογένειές τους, κάτω από το βλέμμα του γγελου της Ιστορίας, που παρακολουθεί τις εκατόμβες των νεκρών να στοιβάζονται στα πόδια του, χωρίς να μπορεί να επέμβει. Οι δύο οικογένειες πορεύονται παράλληλα, κουβαλώντας και το ασήκωτο βάρος των ψυχών των προγόνων τους, που τους ζητούν επιτακτικά να ακούσουν τη φωνή των τάφων και να πραγματοποιήσουν τα ανεκπλήρωτα όνειρά τους. Δίπλα τους όμως πορεύονται και οι αγέννητες ψυχές των επιγόνων τους, που επιθυμούν να ζήσουν ειρηνικά τις ζωές τους, χωρίς αίμα, πόνο και δάκρυ. Ποιος θεός θα τους βοηθήσει να τα καταφέρουν και τα δύο; Τη δικαίωση των πόθων που απαιτούν οι πρόγονοι και το καταλάγιασμα των παθών που επιθυμούν οι επίγονοι;
Ανάμεσα σε αυτές τις Συμπληγάδες, θα πορευθούν κυνηγημένοι από την Ιστορία, που θα τους διδάξει ότι καμία δικαίωση δεν υπάρχει για τους νεκρούς. Μόνο οι ζωντανοί δικαιώνονται, όταν εκπληρώνουν το χρέος τους απέναντι στον Δημιουργό για τη συνέχιση της ζωής επάνω στη Γη.
Τα τέσσερα χρώματα του καλοκαιριού.
Πιο πολύ κι απ’ τα φιλιά της, πιο πολύ κι απ’ το κορμί της, που απ’ την πρώτη στιγμή μου το είχε χαρίσει απλά και φυσικά, λες κι από πάντα εμένα περίμενε για να κορέσει τη δίψα του, τούτο το τετράδιο ήταν η πιο τρανή απόδειξη της αγάπης της. Το κορμί της εύκολα το γυμνώνει μια γυναίκα ακόμα και για μια πρόσκαιρη ηδονή. Την ψυχή της μια φορά τη γυμνώνει. Και τούτο το τετράδιο, μαζί κι η ιστορία του, ήξερα πια πως ήταν η ψυχή της.
Το τελευταίο στοιχείο
Ένα στυγερό έγκλημα συγκλονίζει τους επιχειρηματικούς κύκλους της Αθήνας λίγο πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004. O πανίσχυρος Πωλ Σιδέρης βρίσκεται δολοφονημένος στο εξοχικό του στο Σούνιο. Μοναδική ύποπτη η σύζυγος του που τελικά καταδικάζεται και φυλακίζεται αφήνοντας πίσω την μικρή της κόρη. Δεκαπέντε χρόνια αργότερα η νεαρή εγκληματολόγος Νάντια Βεντούρη, ανοίγει εκ νέου τον φάκελο Σιδέρη. Σύντομα βρίσκεται αντιμέτωπη με μια διεθνή σπείρα που προωθεί στην αγορά ανεκτίμητα έργα τέχνη. Από κυνηγός βρίσκεται κυνηγημένη όταν ανακαλύπτει ότι τα έργα είναι κλεμμένα κατά την διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Θα καταφέρει να επιβιώσει; Τελικά ποιος ήταν ο πραγματικός δολοφόνος του Πωλ Σιδέρη; Πως συνδέεται η υπόθεση με την προπολεμική Θεσσαλονίκη αλλά και την εύρωστη Εβραϊκή κοινότητα της πόλης; Πόσο ισχυρά είναι τα μέλη της σπείρας και ποιοι είναι οι δεσμοί τους με την Ναζιστική Γερμανία; Ένα βιβλίο με κινηματογραφική πλοκή, καταιγιστική δράση βασισμένο σε πραγματικά ιστορικά στοιχεία.
Αιώνιο Κάλεσμα
Ανακαλύψτε την αναπάντεχη και παθιασμέν η ιστορία του Κέννεν και της Έβελυν στο «Αιώνιο Κάλεσμα» όπου ο κόσμος των βρικολάκων και των θνητών συγκρούονται με έναν τρόπο που θα αφήσει τους αναγνώστες με την ανάσα κομμένη. Ο Κέννεν, ένας αιώνιος βρικόλακας με ένα σκοτεινό παρελθόν, βρίσκει μια απροσδόκητη διέξοδο στη μοναχική του ύπαρξη όταν συναντά την Έβελυν, μια θνητή γυναίκα με ασυνήθιστη δύναμη και γοητεία. Αυτή η συνάντηση αναζωπυρώνει μια παλιά αντιπαλότητα και εγείρει ερωτήματα που ρίχνουν σκιά στο μυστηριώδες παρελθόν του Κέννεν. Καθώς η σχέση τους εξελίσσεται, ο Κέννεν και η Έβελυν βρίσκονται στο επίκεντρο ενός αγώνα μεταξύ των δυνάμεων του αιώνιου σκότους και του φωτός της ανθρώπινης ύπαρξης. Η αναζήτησή τους για κατανόηση και αγάπη θα τους οδηγήσει σε μια συναρπαστική περιπέτεια που ξεδιπλώνει τα βάθη της αθανασίας και της θνησιμότητας. Ένα μυθιστόρημα γεμάτο αγωνία, μυστήριο και απροσδόκητες ανατροπές που προκαλεί τον αναγνώστη να αναρωτηθεί για τη φύση της αληθινής αγάπης και της αιώνιας ύπαρξης. Βυθιστείτε στη σκοτεινή και συναρπαστική ιστορία του Κέννεν και της Έβελυν και αφήστε τον εαυτό σας να παρασυρθεί στον κόσμο της αιώνιας επιθυμίας και της αθάνατης αγάπης.
Σφουγγάρια της Λήθης
Οι πρωταγωνιστές της ιστορίας αναζητούν τη λύτρωση έστω κι αν χρειαστεί να περάσουν πάνω από πυρωμένο σίδερο. Μνήμες θλίψης, οργής και απόρριψης αποθηκεύονται βαθιά μέσα τους και οδοιπορούν κυνηγώντας το όνειρο, ελπίζοντας στο θαύμα της αποδοχής και της αγάπης. Όνειρα γκρεμίζονται, όνειρα χτίζονται, σχέσεις δοκιμάζονται, αποφάσεις αναθεωρούνται. Θα μπορέσει άραγε το σφουγγάρι της λήθης να σβήσει το παρελθόν και να φέρει τη γαλήνη στις πονεμένες καρδιές τους; Θα καταφέρουν μέσα από τα δύσβατα μονοπάτια της ζωής να ανοίξουν καινούριο δρόμο;
Ήθη, παραδόσεις για τη ζωή των σφουγγαράδων, σκέψεις, στοχασμοί, υπαρξιακές αναζητήσεις, μέσα από περίτεχνη πλοκή, έντονες σκηνές, που σε συνδυασμό με τη διεισδυτική ψυχογραφία των ηρώων συνεπαίρνουν τον αναγνώστη, τον συγκινούν και με κομμένη ανάσα τον οδηγούν ως την τελευταία πράξη.
Η άλλη κόρη
Έπρεπε να πεθάνεις, να θυσιαστείς, για να έρθω εγώ στον κόσμο
Μια ηλιόλουστη καλοκαιρινή Κυριακή ένα κοριτσάκι μαθαίνει κάτι που της αλλάζει τη ζωή για πάντα: οι γονείς της είχαν άλλη μια κόρη, που πέθανε δυο χρόνια πριν τη γέννηση της ίδιας. Μια αποκάλυψη κομβικού χαρακτήρα που πυροδοτεί την ένταση αυτού του σύντομου βιβλίου, καθώς η Annie Ernaux ξεκινάει ένα γράμμα σε αυτή την άγνωστη αδερφή, ένα γράμμα που δεν στάλθηκε ποτέ – ένα ανείπωτο μυστικό που σφραγίζει όχι μόνο την παιδική ηλικία, και τη διαμόρφωση της μικρής, αλλά και τη λογοτεχνική της ιδιοσυγκρασία.
Το Κτήνος
Το Βατικανό υπό τη σκιά ενός μυστηρίου, σ’ ένα καθηλωτικό βιβλίο που προκαλεί δέος!
Βρισκόμαστε στο Βατικανό και η εκλογή του καρδινάλιου Λεονάρντο ως Ποντίφικα της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, αναπτερώνει τις ελπίδες των πιστών της Αγίας Έδρας για την κάθαρσή της από τους επίορκους καρδινάλιους. Ο καρδινάλιος Τζιοβάνι, ένας νέος και γοητευτικός καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Σορβόννης, αναλαμβάνει αυτοβούλως να επιφέρει την κάθαρση δολοφονώντας, μέσα από την κάλυψη που του προσφέρει η επισκοπική του ενδυμασία, αυτούς που ταλανίζουν την Αγία Έδρα. Και ο ίδιος μπλεγμένος στην αμαρτία, ζητά να εξιλεωθεί μέσα από τις απεχθείς δολοφονίες που με μαεστρία διαπράττει, χωρίς να γίνεται αντιληπτός. Η διπλή του προσωπικότητα και τα βασανισμένα παιδικά του χρόνια, που διαμόρφωσαν τον χαρακτήρα του, του προκαλούν αβάσταχτες ενοχές, χωρίς να μπορεί να απαλλαγεί από αυτές. Η γνωριμία του με την Ντιάνα, μια εκπαιδεύτρια αλόγων, φαίνεται να καταλαγιάζει τις συνεχείς αντιφάσεις του χαρακτήρα του, που καθοδηγούν τις πράξεις του και τον φέρνουν συχνά σε αδιέξοδο, και ταυτόχρονα να δίνουν ένα τέλος στον αμφίφυλο ερωτισμό του. Ο έρωτάς τους θα καταφέρει να τον απομακρύνει από την παιδεραστία, την παιδοφιλία και τον βάναυσο εαυτό του ή θα γράψει άλλη μια τραγωδία στην πολυτάραχη ζωή του;
Ο αγώνας ενός καρδιναλίου ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, σε συνδυασμό με τα επτασφράγιστα μυστικά πίσω από τις επιβλητικές πόρτες του Βατικανού, «γεννούν» ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα, γεμάτο ανατροπές και δυνατές συγκινήσεις.
Ντοστογιέφσκι Φ. – Ο αιώνιος σύζυγος
Αυτό που σκιαγράφησε ο Ντοστογιέφσκι με τόσο μεγάλη οξυδέρκεια στον Αιώνιο σύζυγο είναι η αντιπαράθεση των δύο πρωταγωνιστών: του απατημένου συζύγου και του εραστή. Μια αντιπαράθεση που γίνεται με αργό ρυθμό και με περιστροφές που αγγίζουν τα όρια του εφιάλτη. Δεν είναι απλώς δύο άνθρωποι που έρχονται αντιμέτωποι, αλλά δύο είδη ανθρώπων: ο αιώνιος σύζυγος και ο αιώνιος εραστής. Αυτός που είναι πάντα σκλάβος μιας γυναίκας αλλά με τον οποίο η γυναίκα ζει, και αυτός που σαγηνεύει τις γυναίκες, τις εμπνέει, αλλά με τον οποίο οι γυναίκες δεν ζουν ποτέ. Ο εραστής είναι πάντοτε μοναχικός, ο σύζυγος πάντοτε συνοδεύεται αλλά και απατάται. Και υπάρχει και η γυναίκα που, κατά βάθος, δεν ανήκει ούτε στον έναν ούτε στον άλλον. Και οι τρεις ήρωες αποτυγχάνουν σε κάτι ουσιαστικό. Καθένας με τον τρόπο του, έχει τα πάντα και τίποτε. Μ’ αυτά τα τρία πρόσωπα έχουμε έναν καθρέφτη της μοίρας του ανθρώπου.
Το χάρτινο παλάτι
Ένα τέλειο αυγουστιάτικο πρωινό, η Έλι Μπίσοπ, πενήντα χρονών, σύζυγος του Πίτερ και μητέρα τριών παιδιών, ξυπνά στο «Χάρτινο Παλάτι» – το εξοχικό στο Κέιπ Κοντ όπου περνάει τις καλοκαιρινές της διακοπές από τότε που ήταν παιδί. Τη στιγμή που βουτά στη λίμνη, θυμάται την παθιασμένη συνεύρεση που είχε την προηγούμενη νύχτα με τον παιδικό της φίλο, τον Τζόνας, στην πίσω πλευρά του σπιτιού, το οποίο γνωρίζει ακόμα και τα σκοτεινότερα μυστικά της…
Με αφορμή την ερωτική εξομολόγηση του Τζόνας ότι εκείνη είναι η πραγματική γυναίκα της ζωής του, τα οικογενειακά μυστικά που έρχονται στην επιφάνεια και τα σιωπηλά τραύματα που τώρα ηχούν εκκωφαντικά, η Έλι θα πρέπει να πάρει μια απόφαση για τον δρόμο που πρέπει να διαλέξει.
Το δωμάτιο των θαυμάτων
Απρόβλεπτο, συνταρακτικό και γεμάτο αγωνία, το στοίχημα μιας μητέρας που προσπαθεί να σώσει τον γιο της πραγματοποιώντας τα όνειρά του.
Ο Λουί είναι δώδεκα ετών. Ένα πρωί, τη στιγμή που θέλει να εκμυστηρευτεί στη μητέρα του, τη Θέλμα, ότι είναι για πρώτη φορά ερωτευμένος, καταλαβαίνει ότι εκείνη έχει το μυαλό της αλλού. Η δουλειά της την απασχολεί σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα. Έτσι λοιπόν φεύγει, θυμωμένος και απογοητευμένος, με το σκέιτ του, περνάει τον δρόμο με φόρα… και μεταφέρεται στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση.
Η Θέλμα, μια μέρα που επιστρέφει απελπισμένη στο σπίτι, βρίσκει ένα τετράδιο κάτω από το στρώμα του γιου της, όπου έχει καταγράψει όλα τα «θαύματα», όλες τις εμπειρίες που θα ήθελε να ζήσει στη ζωή του. Και τότε παίρνει την απόφαση να τα πραγματοποιήσει η ίδια. Αν ο Λουί ακούσει τις περιπέτειές της, θα καταλάβει πόσο όμορφη είναι η ζωή και ίσως αυτό τον βοηθήσει να επανέλθει. Όμως δεν είναι και τόσο εύκολο να ζήσεις τα όνειρα ενός εφήβου, όταν είσαι σχεδόν σαράντα…
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΤΟ 2023 ΜΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ.
Λάθος χώρα.
Ο Καρλ και ο Φρεντερίκ είναι δύο αδέλφια απο το Τερς της Αλβανίας: μια φανταστική κωμόπολη που κουβαλάει τα έντονα χνάρια της Βαλκανικής ιστορίας, από την Οθωμανική Αυτοκρατορία μέχρι τις ημέρες μας. Ο πατέρας τους, ένας φανατικός σταλινικός που έχει βαφτίσει τους δυο γιους του προς τιμή του Μαρξ και Έγκελς, πεθαίνει και ο Καρλ επιστρέφει στο Τερς για την κηδεία. Ενώ ετοιμάζονται να θάψουν τον πατέρα τους, τα δυο αδέλφια «ξεθάβουν» απωθημένα και εκ διαμέτρου αντίθετες εκδοχές του παρελθόντος.
Ο Καρλ είναι ο άσωτος γιος, ο μετανάστης που έγινε πολίτης του κόσμου. Ο Φρεντερίκ δεν εγκαταλείπει ποτέ το Τερς και ακολουθεί ευλαβικά τα πατροπαράδοτα. Ο Καρλ προσπαθεί να ρίξει φως πάνω στο παρελθόν της οικογένειας και της πατρίδας του. Ο Φρεντερίκ επιθυμεί να το θάψει στη λήθη. Οι προσωπικές ιστορίες των δυο αδελφών θα ταξιδέψουν τον αναγνώστη σε δύο ηπείρους και πέντε πόλεις με σημαντικότερες στάσεις το Τέρς και την Αθήνα.
Ο Γκαζμέντ Καπλάνι, ένας συγγραφέας που θεωρείται σήμερα ως μια από τις πιο πρωτότυπες φωνές της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας, γράφει ένα μυθιστόρημα που διαβάζεται απνευστί και κόβει την ανάσα: επειδή μιλάει στην καρδιά όσων πληρώνουν το τίμημα του να μην ανήκουν σε καμία χώρα παρά μόνο στον εαυτό τους. Το «Λάθος Χώρα» έχει τον ιλιγγιώδη ρυθμό ενός βασανιστικού ταξιδιού και στοχάζεται πάνω στα προσωπικά και συλλογικά επώδυνα διλήμματα της Αλβανίας, της Ελλάδας, της Ευρώπης.
Τρωική ραψωδία
Η Τρωική ραψωδία είναι ένα μυθιστόρημα που επιχειρεί να αφηγηθεί την ιστορία του Τρωικού πολέμου στο σύνολό της, πέρα από τον μύθο, όπως δεν έχει παρουσιαστεί μέχρι τώρα. Από τις αιτίες, την αφορμή, μέχρι το τέλος και την καταστροφή των πάντων. Χωρίς τις παρεμβάσεις των θεών, χωρίς μυθικές και παραμυθένιες εκδοχές. Μια αφήγηση καθηλωτική, με ανατροπές κι εξηγήσεις που κόβουν την ανάσα.
Γιατί έγινε πραγματικά ο πόλεμος; Πόσα καράβια μπορεί να κινήσει μια γυναίκα; Τι ήταν ο Δούρειος Ίππος; Πώς πέθανε ο Αχιλλέας; Τι ήταν ο Μέμνων και οι Αμαζόνες; Ποιος σκότωσε τον Παλαμήδη; Γιατί ο Αχιλλέας επιθυμεί τον εξευτελισμό του νεκρού Έκτορα; Γιατί έγινε πραγματικά η θυσία της Ιφιγένειας;
Στη αφήγηση κυριαρχούν οι χαρακτήρες και οι πράξεις τους. Γήινοι, με σκιές, υπερβατικοί, με λάμψη, με ηρωισμό αλλά και κυνισμό. Με οράματα πολέμου, αλλά και ειρήνης. Με κίνητρα ηρωικά αλλά και ποταπά. Άνθρωποι μπροστά από την εποχή τους, αλλά και άνθρωποι δέσμιοι του καιρού τους. Ο Τρωικός πόλεμος είναι ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος της Ιστορίας και είναι η αποθέωση των ανθρώπινων παθών. Άντρες και γυναίκες που πολεμούν κι ερωτεύονται και στο τέλος κάνουν τον αναγνώστη να αναρωτηθεί: Για ποιαν ακριβώς Ελένη;
Το παρελθόν σου μου ανήκει
ΠΕΤΡΑ – ΧΛΟΗ – ΡΑΝΙΑ
Τρεις αγαπημένες φίλες ή τρεις γυναίκες που μοιράζονται ένα σκληρό παρελθόν;
Το αυτοκινητιστικό δυστύχημα στερεί την ευτυχία της Πέτρας μέσα σε λίγες στιγμές.
Το σημείωμα κάτω από την πόρτα του δωματίου της Χλόης τη φέρνει αντιμέτωπη με τον χειρότερο εφιάλτη της.
Το ιατρικό έγγραφο κλονίζει τα θεμέλια του γάμου της Ράνιας.
Μερικά μυστικά πρέπει να μένουν θαμμένα.
Κάποιος όμως απειλεί να τα αποκαλύψει.
Και τότε το παρελθόν θα γίνει η φυλακή τους.
Πάρ’ το και κάν’ το δικό σου
Τι είναι αυτό που μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους; Είναι οι στιγμές, οι άνθρωποι που μας συντροφεύουν, η πραγματοποίηση μιας επιθυμίας, ή όλα αυτά μαζί;
Η Άννα Ηλιάδη γνώρισε από μικρή το σκληρό πρόσωπο της ζωής. Έζησε την απώλεια και όλα όσα αυτή προκαλεί σ’ ένα έφηβο κορίτσι. Δίπλα της σε όλα ο Αλέξανδρος, ο άνθρωπος που της κρατούσε το χέρι, την έμαθε ν’ αγαπάει και ν’ αγαπιέται, αλλά και που την πλήγωσε με τον χειρότερο τρόπο.
Τώρα, η εικοσιπεντάχρονη πλέον Άννα, γυρίζει από το εξωτερικό και παίρνει μέρος σ’ ένα συνέδριο ως επιστήμων πλέον, γεμάτη όνειρα και φιλοδοξίες. Ο αγαπημένος καθηγητής και μέντοράς της προσκαλεί στο ίδιο συνέδριο και τον Αλέξανδρο, φέρνοντάς τους ξανά σε επαφή για πρώτη φορά μετά τον χωρισμό τους.
Η Άννα θα θυμηθεί όλους τους λόγους που την έκαναν ν’ αγαπήσει εκείνο το αγόρι στην εφηβεία της και θα μάθει με τον χειρότερο τρόπο ότι οι πιο απλές επιλογές μπορεί ν’ αλλάξουν ριζικά τη ζωή του ανθρώπου, καθώς έρχεται εκ νέου αντιμέτωπη με τον μεγαλύτερό της φόβο. Θα καταφέρει να βρει τη δύναμη να συνεχίσει όταν όλα γύρω της μοιάζουν να καταρρέουν;
Ένα βιβλίο για τον έρωτα, την απώλεια, τα χαμένα όνειρα και την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Άραγε, τι είναι στ’ αλήθεια αυτό που μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους;
Κλείσε τα μάτια και ξύπνα
Μερικές στιγμές η ζωή παραπέμπει σε σκηνή κινηματογραφικής ταινίας.
Ένα δράμα, όπου όλα γύρω σου φαντάζουν ξάφνου ανοίκεια.
Μορφές που κάποτε αναγνώριζες εμφανίζονται αλλοιωμένες όσο εσύ.
Και καθώς αγωνίζεσαι να ξεφύγεις από τον ασφυκτικό λυγμό, συνειδητοποιείς πως δεν μπορείς να κουνηθείς.
Και προτού ουρλιάξεις, ακούς τις οδύνες που σε κατέπνιξαν.
Ακριβώς τότε, στο μεταίχμιο της θανάσιμης απόγνωσης, ξυπνάς λαχανιασμένος πάνω στα κατάλευκα, ιδρωμένα σου σεντόνια, προσπαθώντας να διακρίνεις τη φαντασίωση από την πραγματικότητα.
Μη φοβάσαι, ένα απλό όνειρο ήταν όπως όλα τα υπόλοιπα.
Μία ημέρα
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΜΠΕΣΤ ΣΕΛΕΡ
Έμεινε 1 χρόνο στη λίστα με τα μπεστ σέλερς του Amazon και των Sunday Times, πούλησε πάνω από 5 εκατομμύρια αντίτυπα σε ολόκληρο τον κόσμο, έχει μεταφραστεί σε 40 γλώσσες, προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία στους κινηματογράφους από την ODEON και τώρα γίνεται σειρά στο NETFLIX.
Μπορεί κανείς να περάσει όλη του τη ζωή χωρίς να καταλάβει ότι αυτό που ψάχνει βρίσκεται μπροστά στα μάτια του.
15 Ιουλίου 1988. Η Έμμα και ο Ντέξτερ γνωρίζονται τη νύχτα της αποφοίτησής τους. Την επόμενη ημέρα καθένας πρέπει να πάρει τον δρόμο του.
Άραγε πού θα βρίσκονται τον επόμενο χρόνο, την ίδια ημέρα; Και τον επόμενο; Θα ανακαλύψουν ότι είναι πλασμένοι ο ένας για τον άλλο;
Έρωτας με γεύση γλυκό πορτοκαλιού
Ένα βιβλίο αφιερωμένο σε δυο γενεσιουργές αιτίες… την Αγάπη και το Θάνατο. Που άλλοτε αντιμάχονται και άλλοτε βρίσκονται στην ίδια πλευρά. Ο Στέφανος και η Άννα εναλλάσσουν τους ρόλους θύτη-θύματος σε έναν έρωτα που βαπτίστηκε αγάπη ή σε μια αγάπη που άργησαν να αισθανθούν; Το σεργιάνι στον έρωτά τους χάθηκε σε «θέλω» και «πρέπει» χωρίς να έχει προλάβει να καεί στην εξιλέωση μιας υποσχετικής φλόγας και έμεινε ένας ατελείωτος καημός αγάπης. Η τερματική αλήθεια τους είναι ότι οι δυσκολίες βρίσκονται στις παραδοχές τους. Ο Στέφανος έρχεται αντιμέτωπος με τους φόβους του και τις δειλίες με τις οποίες τους ντύνει. Έρχεται αντιμέτωπος με το vertigo ενός έρωτα και τη γαλήνη μιας αγάπης. Και όλα αυτά μέσα από θανάτους. Βιολογικούς, συμβολικούς, μεταφορικούς. Ένας Έρωτας με γεύση γλυκό πορτοκαλιού. Γλυκόπικρος. Που ταρακουνά τις ανασφαλείς βεβαιότητες και προσπαθεί να σμιλεύσει τους φόβους. Και μια Αγάπη που προσπαθεί να τα μετατρέψει σε γενναιόδωρες αλήθειες. Αλήθειες που μόνο η Αγάπη γεννοβολά και προστατεύει… απελευθερωτικά αναγκαίο για όποιον προσπαθεί να ζήσει με ταπεινότητα. Η ζωή δίνει τη σκυτάλη στο θάνατο και την απώλεια και ο θάνατος τη σκυτάλη στην αγάπη… σε έναν αγώνα που δεν υπάρχει νικητής ή ηττημένος.
Το Ξίφος της Μάλτας
Μάλτα, 1533 – Ο νεαρός Ελληνομαλτέζος Φίλιππος Κονταράτος, με καταγωγή από το νησί της Ρόδου, διακατέχεται από τον πόθο να γίνει ζωγράφος. Αυτό είναι αδύνατον στο νησί, όπου είναι υποχρεωμένος να υποταχθεί στην πατρική βούληση. Αποφασίζει, λοιπόν, να φύγει για τη Βενετία προκειμένου να πραγματοποιήσει το όνειρό του, αλλά και για να ξεφύγει από έναν απαγορευμένο έρωτα που τον σημαδεύει…
Στη Βενετία θα μαθητεύσει κοντά στον μεγάλο δάσκαλο, τον Τιτσιάνο, και θα συγχρωτιστεί με μουσικούς και άλλους καλλιτέχνες, αλλά δεν θα ξεχάσει τον μεγάλο του έρωτα στο νησί. Θα προσπαθήσει να δημιουργήσει μια νέα ζωή εκεί, την ίδια στιγμή που τα σύννεφα του πολέμου ζυγώνουν απειλητικά τη Μάλτα…
Ζωγράφοι, μουσικοί, ιταλική αναγέννηση και λογοτεχνία, όλα έχουν τη θέση τους στο Ξίφος της Μάλτας κοντά στα μεγάλα ιστορικά γεγονότα του 16ου αιώνα: τη Μεγάλη Πολιορκία της Μάλτας, τη Ναυμαχία της Ναυπάκτου, τη Σφαγή του Αγίου Βαρθολομαίου και άλλα πολλά.
Ένα συναρπαστικό, περιπετειώδες χρονικό του 16ου αιώνα, μία αφήγηση της εποποιίας της Μάλτας, η οποία εξελίσσεται παράλληλα με τη ζωή του Φιλίππου Κονταράτου και της οικογένειάς του. Μαζί του θα γνωρίσουμε μεγάλες καλλιτεχνικές προσωπικότητες της εποχής, όπως τον Τιτσιάνο και τον Καραβάτζιο, και θα ταξιδέψουμε στην Ευρώπη και κυρίως στην Ιταλία στην αυγή των νεότερων χρόνων.
Μ’ ένα δικό του φως
«Εμένα. Διάλεξε εμένα». Ο Αντόνιο Καζαγκράντε ξέρει ότι η βουβή προσευχή του δεν θα εισακουστεί. Αυτό γίνεται τα τελευταία έντεκα χρόνια στο Παματόνε, το γενοβέζικο ορφανοτροφείο που τον περιμάζεψε αμέσως μόλις ήρθε στον κόσμο, στις 13 Ιουνίου του 1855. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι εξαιτίας της μαργαριταρένιας κόρης του ματιού του. Κι, όμως, μια μέρα συνέβη. «Αυτόν» δείχνει ο μουσκεμένος απ’ τη βροχή άντρας που στέκεται απέναντί του. Έχει ανάγκη από έναν βοηθό, αυτό είναι όλο.
Στο μαγαζί του Αλεσάντρο Παβία, ο Αντόνιο μαθαίνει τη μαγεία της αλφαβήτου, το παράφορο πάθος για την πολιτική, την αγάπη για τη δικαιοσύνη και προπαντός την ολοκαίνουρια τέχνη της φωτογραφίας. Αλχημιστικά μείγματα, χαρτί αλμπουμίνας και, το πιο σημαντικό, το φως. Οι καιροί εκείνοι είναι καθοριστικοί και ο Παβία έχει μια αποστολή: τον τρελό, ουτοπικό άθλο να φωτογραφίσει έναν προς έναν τους Χίλιους που μαζί με τον Γκαριμπάλντι δημιούργησαν την Ιταλία.
Όμως, μια γιορτινή μέρα, ο Αντόνιο ανακαλύπτει τη δύναμή του: απαλλαγμένο από τον επίδεσμο, δυναμωμένο από τον φακό της φωτογραφικής μηχανής, το τυφλό του μάτι βλέπει αυτό που κανένας δεν μπορεί να δει, το πεπρωμένο, το αναπόφευκτο. Είναι ένα δώρο, ίσως…
Δικά μας παιδιά
Αυτή είναι η ιστορία των Δικών Μας Παιδιών, των παιδιών που μεγάλωσαν κλεισμένα στα δωμάτιά τους. Ακούν μουσική με ακουστικά, συνθέτουν beats στον υπολογιστή και γράφουν μπάρες στα τετράδιά τους. Έχουν για οικογένεια τους φίλους τους και ζουν τη ζωή τους online.
Αυτή είναι η ιστορία της δικής μας γενιάς, που πιστέψαμε πως θα γίνουμε καλύτεροι από τους γονείς μας. Και τώρα βλέπουμε τα παιδιά μας να μεγαλώνουν, να κάνουν τα λάθη τους, να φεύγουν μπροστά.
Φωνές και ουρλιαχτά στο γήπεδο, στη θύρα με τα θηρία. Αίμα στα πεζοδρόμια. Κρυφοί λογαριασμοί στα σόσιαλ. Συμμαθητές που δαγκώνουν σαν οχιές στα προαύλια των σχολείων. Κορίτσια που κάνουν αγορίστικα πράγματα. Μανάδες που ανησυχούν. Μανάδες που τα παρατούν. Μανάδες με κότσια. Πατεράδες που γίνονται μάνες στα ζόρικα και πατεράδες που δεν είναι εντάξει. Δυο γενιές – και γκρεμός ανάμεσα. Θα έρθει η στιγμή που θα απλώσουν το χέρι;
Αυτή είναι μια ιστορία για όσα ξέρουμε, αλλά και για όσα δεν θα μάθουμε ποτέ. Γιατί κάθε γενιά νομίζει ότι προστατεύει τα παιδιά της. Μα, αν ακούσουμε την ιστορία από την άλλη πλευρά, θα δούμε ότι και τα παιδιά προστατεύουν τους γονείς από όσα δεν θα υποψιαστούν – και ευτυχώς.
Αυτή είναι μια ιστορία για ένα ραπ συγκρότημα, για τα όνειρα που παίρνουν εκδίκηση, για τα παιδιά που έσωσε η μουσική.
Ήταν οι μέρες που βρισκόταν σε ήπια πτήση, βάδιζε λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος, τον διαπερνούσαν σαν ρεύμα οι εικόνες στον δρόμο. Ένιωθε λες και δεν είχε δέρμα. Οι ρίμες αιωρούνταν, έμοιαζαν με κομμένα καλώδια σε στύλο της ΔΕΗ, πετούσαν σπίθες. Κι αυτός περίμενε ώσπου δεν άντεχε άλλο, ώσπου ό,τι έβραζε εντός του τίναζε επιτέλους το καπάκι. Μόνο τότε άνοιγε το μπλοκάκι του. Οι λέξεις γλιστρούσαν κι ο Κωστής σέρφαρε στον ρυθμό τους. Ο πρώτος στίχος ήταν πάντα η σανίδα του, τον οδηγούσε. Όλα του άρεσαν κι ύστερα όλα του βρομούσαν, έγραφε, έσβηνε, ξαναγυρνούσε στα σβησμένα, τη δεύτερη φορά πιο σίγουρος ότι ήταν για πέταμα.
Μέσα από τη λάσπη
Σ’ αυτή την ιστορία, που διαδραματίζεται σε Νέα Υόρκη, Ελλάδα και Λατινική Αμερική και κρατάει πάνω από μισό αιώνα, η μοίρα ποδηγετεί τις ζωές των ηρώων, κι ας πιστεύουν εκείνοι πως καθορίζουν οι ίδιοι τις τύχες τους. Άνθρωποι από διαφορετικά μήκη και πλάτη της γης, που η μοίρα ξεχωρίζει και μπλέκει στο παιχνίδι της, τους παίζει σαν τις μαριονέτες και τους οδηγεί μέσα από συμπληγάδες, ίντριγκες και πλεκτάνες σ’ ένα ασίγαστο μίσος και δίψα για εκδίκηση. Ήρωες που, καταπώς κρίνει εκείνη, άλλους τους ρίχνει από τα πούπουλα στη λάσπη και άλλους τους ανασύρει από τον βούρκο και τους ανεβάζει στα σύννεφα, μέσα από συμπτώσεις που, ενώ αγγίζουν τα όρια του μεταφυσικού, είναι έργα ανθρώπων.
Κλέφτες και αστυνόμοι, νόμιμοι και παράνομοι, ένοχοι και αθώοι, μπλεγμένοι όλοι σε ένα εγκληματικό κουβάρι, που δύσκολα ξεχωρίζεις τον ρόλο του καθενός, ώσπου να αποκαλυφθεί η αλήθεια.
Γιάννης Πανάς και Βασίλης Μπάρμπας, δύο τυχοδιώκτες με διαφορά εικοσαετίας, που αναρριχήθηκαν σε δυσθεώρητα ύψη από εντελώς διαφορετικούς κόσμους, μα που τα πλοκάμια τούς έμπλεξαν σ’ έναν ανηλεή πόλεμο, σπέρνοντας αδιακρίτως τον θάνατο.
Αριστέα, Δημοσθένης και Ισαβέλλα, τρία παιδιά που γεννήθηκαν την ίδια μέρα και τα οποία έμελλε να δημιουργήσουν μεγάλους πονοκεφάλους στους δύο πρώτους, στις αστυνομικές αρχές, αλλά και μεταξύ τους.
Ένα αστυνομικό θρίλερ που, μέχρι να φτάσει κανείς στη διαλεύκανση του εγκλήματος, ξεδιπλώνει παράλληλα πολλές κοινωνικές πτυχές που καθηλώνουν.
Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά την αγορά, να επισκέπτεται οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.