HomeΓύρω από ένα βιβλίοΝέες ΚυκλοφορίεςΑγραμματοσύνης Εγκώμιον – Κριτική ανάγνωση της αισθητικής του λαϊκού.

Αγραμματοσύνης Εγκώμιον – Κριτική ανάγνωση της αισθητικής του λαϊκού.

Αγραμματοσύνης Εγκώμιον – Κριτική ανάγνωση της αισθητικής του λαϊκού.

Αγραμματοσύνης Εγκώμιον

  

Κριτική ανάγνωση της αισθητικής του λαϊκού

 

Πριν η πο­λι­τι­κή επι­στή­μη ανα­κα­λύ­ψει τον λαό και τον λα­ϊ­κι­σμό, οι καλ­λι­τέ­χνες και οι δι­α­νο­ού­με­νοι τον είχαν επι­κα­λε­στεί όχι μό­νο για να κερ­δί­ζουν τον πό­λε­μο κα­τά της κα­θα­ρεύ­ου­σας αλ­λά κυ­ρί­ως στην προ­σπά­θειά τους να θε­με­λι­ώ­σουν το ιδρυ­τι­κό αίτη­μα της νε­ο­ελ­λη­νι­κής ιδε­ο­λο­γί­ας, δη­λα­δή τη δι­α­χρο­νι­κή συ­νέ­χεια του Ελ­λη­νι­σμού. Όπως δι­α­κή­ρυ­ξε η γε­νιά του ’30 η οποία ανέ­δει­ξε και επέ­βα­λε την αισθη­τι­κή δι­ά­στα­ση του λα­ϊ­κού, οι αγράμ­μα­τοι χω­ρι­ά­τες και όχι οι μορ­φω­μέ­νοι αστοί ήταν εκεί­νοι που κρά­τη­σαν ζω­ντα­νή τη γλώσ­σα μας και αδι­ά­σπα­στη την πο­λι­τι­σμι­κή ελ­λη­νι­κό­τη­τα. Και το έκα­νε συν­δυ­ά­ζο­ντας τη νο­σταλ­γία για το ανε­πι­τή­δευ­το πα­ρελ­θόν με τις επι­τα­γές του πε­ρί­πλο­κου και εισα­γό­με­νου μο­ντερ­νι­σμού. Για να κα­τα­λά­βου­με λοι­πόν τι ση­μαί­νει και πώς λει­τούρ­γη­σε αυτή η δι­ό­λου απλή, συ­χνά αντι­φα­τι­κή και επώ­δυ­νη κί­νη­ση θα πρέ­πει να την εντά­ξου­με σε ένα γε­νι­κό­τε­ρο πλαί­σιο ανα­φο­ράς που είναι η με­τά­βα­ση από την προ­νε­ω­τε­ρι­κή κοι­νό­τη­τα στη νε­ω­τε­ρι­κή κοι­νω­νία. Το πρώ­το μέ­ρος είναι μια πε­ρι­ή­γη­ση στον εν­νοι­ο­λο­γι­κό χώ­ρο της νε­ω­τε­ρι­κό­τη­τας ως νο­σταλ­γί­ας, στο δεύ­τε­ρο θα ασχο­λη­θού­με με με­ρι­κές πτυ­χές του δη­μο­τι­κι­σμού και της λα­ο­γρα­φί­ας και στο τρί­το θα εξε­τά­σου­με το πώς είδαν το λαό ο μυ­στι­κι­στής Πι­κι­ώ­νης και ο μο­ντερ­νι­στής Σε­φέ­ρης.

 

 

Ο Γι­ώρ­γος Γι­αν­νου­λό­που­λος γεν­νή­θη­κε το 1942 και το 1967 με­τοί­κη­σε στο Λον­δί­νο όπου ερ­γά­στη­κε στο BBC. Άρ­θρα του δη­μο­σι­εύ­τη­καν σε ελ­λη­νι­κά πε­ρι­ο­δι­κά και κυ­ρί­ως στον Πο­λί­τη. Στην Ελ­λά­δα έχουν εκ­δο­θεί τα εξής βι­βλία: – Ο λα­μπε­ρός κό­σμος των ΜΜΕ-εικό­να, μό­δα, δι­α­φή­μι­ση, εκ­δό­σεις ΥΨΙ­ΛΟΝ, 2002 – Δι­α­βά­ζο­ντας τον Μα­κρυ­γι­άν­νη, Εκ­δό­σεις Πό­λις, 2003 – Ο μο­ντερ­νι­σμός και οι Δο­κι­μές του Σε­φέ­ρη, Εκ­δό­σεις Πό­λις, 2011 – Σκέ­ψεις για την πο­λι­τι­κή σή­με­ρα, Εκ­δό­σεις Πό­λις, 2014 – Τρία δο­κί­μια για τη νε­ο­ελ­λη­νι­κή ιδε­ο­λο­γία, Εκ­δό­σεις Πό­λις, 2016.

 

                                                                                                                                 

 

Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά  την αγορά, να επισκέπτεται  οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.