Διδάσκοντας την κριτική σκέψη στο δημοτικό σχολείο – Πράξη και θεωρία.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πράξη και Θεωρία
«Τι είναι κριτική σκέψη; Πώς τη διδάσκεις στο Δημοτικό Σχολείο; Αυτά τα δύο ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει ο συγγραφέας. Στο πρώτο μέρος, που είναι και το μεγαλύτερο, αναλύει συστηματικά τρόπους με τους οποίους μπορεί να διδαχτεί η κριτική σκέψη σε οποιαδήποτε τάξη και σε οποιοδήποτε μάθημα του Δημοτικού Σχολείου. Εξηγεί ποιες αλλαγές απαιτούνται στον σημερινό τρόπο διδασκαλίας, επισημαίνει αναλυτικά ποια πρέπει να είναι τα πρώτα βήματα του εκπαιδευτικού και ποια τα επόμενα, έτσι ώστε η όλη διαδικασία να φανεί απλή και απολαυστική. Στο δεύτερο μέρος, εξηγεί το θεωρητικό μοντέλο που ανέπτυξε για να δημιουργήσει τις προτάσεις διδασκαλίας. Το μοντέλο προέκυψε από την ανάγκη να μπει μία τάξη στο σημερινό θεωρητικό χάος που υπάρχει στον χώρο της κριτικής σκέψης.
Το βιβλίο απευθύνεται πρωτίστως σε δασκάλους και θεωρητικούς του χώρου της κριτικής σκέψης, αλλά και σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας, καθώς και σε φοιτητές που ονειρεύονται να διδάξουν, αλλά και σε όποιον ενδιαφέρεται να μάθει τα τεκταινόμενα της εκπαίδευσης σε βάθος».
Ο Γιάννης Μιχαηλίδης είναι δάσκαλος στην Πάτρα και υπηρετεί στο 6ο Δημοτικό Σχολείο. Έχει τελειώσει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου με τίτλο «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού λόγου». Εκτός από την ειδική αγωγή, ενδιαφέρεται για τη διδασκαλία μέσω των νέων τεχνολογιών και κυρίως για τη διδασκαλία της κριτικής σκέψης. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε πανελλήνια συνέδρια εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Από το 2007 διατηρεί το ιστολόγιο «Το ημερολόγιο ενός δασκάλου» και από το 2010 το ιστολόγιο «Λογοτεχνικές Απόπειρες». Είναι παντρεμένος με τη Μαρία Κανελλοπούλου, δασκάλα, και έχει τρεις γιους.
Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά την αγορά, να επισκέπτεται οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.