HomeΓύρω από ένα βιβλίοΕκδηλώσειςΠαρουσίαση ποιητικής συλλογής – ΄Ηδη λείπω – déjà absente .

Παρουσίαση ποιητικής συλλογής – ΄Ηδη λείπω – déjà absente .

Παρουσίαση ποιητικής συλλογής – ΄Ηδη λείπω – déjà absente .

 

 

Σε γνωστό καφέ της Καλλιθέας έγινε η παρουσίαση της  δεύτερης ποιητικής συλλογής της Αγγελικής Αγγελοπούλου με τίτλο «΄Ηδη λείπω – déjà absente ».Πρόκειται για μια δίγλωσση ποιητική συλλογή που εμπνεύστηκε και δημιούργησε η ίδια.

Η συγγραφέας απάντησε τόσο στις ερωτήσεις της κυρίας Ξενάκη όσο και του κοινού.

 

 

Αμαρυλλίς Ξενάκη : Θα ήθελα να δούμε μέσα από την ποιητική ματιά της Αγγελικής, πώς μας οδηγούν οι ανεκπλήρωτοι έρωτες…  να αμυνθούμε; να επιβιώσουμε;

 

Αγγελική Αγγελοπούλου: Ανεκπλήρωτο = απωθημένο. Ο ανεκπλήρωτος έρωτας είναι ίσως κάτι που μας κάνει να ξεχνιόμαστε και να ταξιδεύουμε με έντονα συναισθήματα, νοσταλγώντας στιγμές που ζήσαμε ή που δεν θα ζήσουμε κάποτε. Στην φάση της συνειδητοποίησης έρχεται η απογοήτευση και τα αρνητικά συναισθήματα που όμως μας επαναφέρουν στην πραγματικότητα. Μπορεί ακόμα να είναι «πλατωνικός» έρωτας.

Κάποιοι αγαπούν κάτι που εξιδανικεύουν, που δεν τολμούν να φτάσουν αλλά μέσα τους υπάρχει η ελπίδα ότι κάποτε αυτό μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Αυτή είναι μία αντίφαση που μπερδεύει κι έτσι ο έρωτας αποκτά διάρκεια, άλλοτε ελκυστική ή βασανιστική…στην ουσία κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας διότι η ολοκλήρωση χρειάζεται προσπάθεια, υπομονή και ευθύνη και φυσικά ανταπόκριση… για να καταλήξει σε αμφίδρομο έρωτα.

Στην περίπτωση που βίωσα και περιγράφω ποιητικά, κατάφερα να επιβιώσω αλλά και να γνωρίσω τον εαυτό μου και νομίζω αυτό ήταν τελικά μία «υγιής» κατάληξη…

 

 

Αμαρυλλίς Ξενάκη: Αναφέρεσαι σε όσους αποφεύγουν κάθε συναισθηματική εγγύτητα. Που νομίζεις ότι οφείλεται αυτό;

 

Αγγελική Αγγελοπούλου: Νομίζω ότι θα πρέπει να αναζητήσουμε την αιτία πολύ πίσω στη ζωή μας. Στην παιδική μας ηλικία και στην ανταπόκριση που είχαμε από τους γονείς μας. Αυτό το συν/κό κλίμα στη σχέση αυτή δημιουργεί τεράστιο φόβο και άγνοια για μια άμεση συν/κη προσέγγιση. Δημιουργεί μια κλειστοφοβία στη σχέση. Οι άνθρωποι αυτοί φοβούνται την ματαίωση. Ζουν σε μια διαρκή σύγχυση, κρατούν απόσταση νιώθουν να πνίγονται, δεν ξέρουν να βάζουν όρια. Και επειδή μια σχέση ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς ανθρώπους δημιουργεί ένα «εκρηκτικό» μείγμα συμβαίνει το εξής: όσο μεγαλύτερη ανάγκη για συν/κη επιβεβαίωση νιώθει κάποιος, τόσο μεγαλύτερη ένταση έχει το ερωτικό του πάθος. Ο μηχανισμός της άμυνας δλδ τον οδηγεί σε ανεξέλικτες καταστάσεις, που έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα: πόνο, ματαίωση, ψυχρότητα, έλλειψη εμπιστοσύνης.

 

 

 

Ερώτηση κοινού:

 

Yπάρχει η απόλυτη ταύτιση σε μία ερωτική σχέση;

 

Αγγελική Αγγελοπούλου:  κατά την γνώμη μου αυτό είναι ανέφικτο. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι διαφορές είναι κάτι το φυσιολογικό στις ανθρώπινες σχέσεις. Ξεκαθαρίζοντας τα προσωπικά μας «θέλω» από  τα κοινωνικά «πρέπει» συνειδητοποιούμε στην πορεία μιας σχέσης ότι το να αισθάνεται κάποιος κοντά στον σύντροφό του οφείλει να του επιτρέπει και την προσωπική του ανάπτυξη. Δεν χρειάζονται απαγορεύσεις αλλά επικοινωνία. Χρειάζεται χώρο και εμπιστοσύνη που όμως δομείται με τον χρόνο, τις εμπειρίες και τις δυσκολίες που βιώνουμε σε μια σχέση.

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ  ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

Σαντρίν Οσκιάν

Ιδιοκτήτρια και διευθύντρια από το 2008 του γαλλικού σχολείου στην Γλυφάδα , Petit Paris όπου διδάσκει γαλλικά σε παιδιά με έναν ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο. Παρουσίασε την κριτική της στα Γαλλικά και μετέφραζα στα Ελληνικά.

Σεσίλ Αζιλαζιάν

 

Τραγούδησε τα γαλλικά τραγούδια της παρουσίασης. Είναι καθηγήτρια Γαλλικών και διδάσκει παιδιά 6 έως 11 ετών. Σπούδασε διεθνές και digital marketing στο Αμερικανικό κολλέγιο της Αθήνας.

 

Αντώνης Θαλασσέλης

 

Είναι ποιητής, συγγραφέας, στιχουργός, μουσικοσυνθέτης και εκδότης της  « φιλολογικής πρωτοχρονιάς» ( εκδίδεται από το 1943μέχρι σήμερα), ενώ έχει εκδώσει 3 ποιητικές συλλογές και έχει γράψει μια θεατρική κωμωδία. Στίχοι του έχουν μελοποιηθεί από τον ίδιο και αξιόλογους συνθέτες και τραγουδιστές. Είναι μουσικός παραγωγός, και ιδιοκτήτης του πολιτιστικού – καλλιτεχνικού σταθμού Witradio.gr.

 

 

Αναστασία Φραγκοπούλου

 

Γεννήθηκε και σπούδασε στην Αθήνα στο ΕΚΠΑ στο τμήμα Ελληνικής και Γαλλικής φιλολογίας και Γλώσσας. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο τμήμα εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Διδακτικής Γλωσσών στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης, στο Παρίσι.. Συμμετείχε στην δημιουργία κινηματογραφικής μονάδας στο σχολείο, με συμμετοχή και διακρίσεις στο Φεστιβάλ Εφηβικού Κινηματογράφου Ολυμπίας camera zizanio. Είναι μέλος ερασιτεχνικής ομάδας θεάτρου.

 

Κωνσταντίνος Μπιλίσης

 

Μαέστρος και πιανίστας. Σπούδασε κλασσική κιθάρα και παράλληλα κλασσικό πιάνο, τελειώνοντας ως αριστούχος διπλωματούχος και πτυχιούχος θεωρητικών σπουδών πιάνου. Έλαβε μέρος ως μαέστρος , συνεργαζόμενος με επώνυμα και καταξιωμένα πρόσωπα του καλλιτεχνικού χώρου, σε αρκετές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές. Είναι μέλος της χορωδίας της Τράπεζας Ελλάδος . Είναι μαέστρος και συνθέτης του συγκροτήματος ΑΝΑΔΡΟΜΟΙ, ενώ παράλληλα διευρύνει τους μουσικούς του ορίζοντες και σε άλλα είδη μουσικής.

 

 

Αμαρυλλίς Ξενάκη

 

Η συντονίστρια της παρουσίασης. Σπούδασε Μάρκετινγκ και Γραμματειακή υποστήριξη –

Διαφήμιση , Οργάνωση και Επιχειρησιακό συντονισμό. Στην επαγγελματική της πορεία εργάστηκε στον Χώρο της Διαφήμισης σε διάφορες τηλεοπτικές παραγωγές και εκπομπές

και στον Οργανισμό Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού ως υπεύθυνη εταιρικών πελατών. Σήμερα ασχολείται ως ραδιοφωνική παραγωγός και παρουσιάστρια εκπομπής,  στο DREAMY Radio  και είναι η μάνατζερ του καλλιτέχνη-ερμηνευτή Γιώργου Παπουτσά.

 

 

 

Οι απόψεις του εκάστοτε άρθρου, αντικατοπτρίζουν την προσωπική άποψη του συντάκτη. Προτείνουμε, ο εν δυνάμει αναγνώστης, αφενός να προβαίνει σε έλεγχο αγοράς, για την εύρεση της πιο συμφέρουσας τιμής, αφετέρου κατά  την αγορά, να επισκέπτεται  οποιοδήποτε βιβλιοπωλείο, ώστε να ελέγξει από μόνος του, κατά πόσο το συγκεκριμένο ανάγνωσμα, καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του.

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.