HomeΑρθρογραφίαΤέχνεςΖωγραφικήΟ πρώτος επαναστατικός πίνακας

Ο πρώτος επαναστατικός πίνακας

Ο πρώτος επαναστατικός πίνακας

 

 

 

Ιστορικά δεδομένα και αρχαιολογικά στοιχεία, επιβεβαιώνουν ότι οι ικανότητες του ανθρώπου να δημιουργεί εργαλεία και να επινοεί σύμβολα αναπτύχθηκαν σχεδόν  ταυτόχρονα.

 

Ως καλλιτεχνικό ον ο πρώτος άνθρωπος, πρώτα έμαθε να παράγει τέχνη και μετά «έφαγε» σαν άνθρωπος. Το εργαλείο μάλιστα, ως δημιουργική ιδέα, δε θα μπορούσε να είχε επινοηθεί χωρίς προηγούμενη αίσθηση της αναλογίας, μιας θεμελιώδους αρχής του συμβολισμού.

 

Συμβολισμός, ο οποίος ορίζεται ως η έκφραση αφηρημένων εννοιών ή συναισθημάτων με σύμβολα.

 

Η ποίηση είναι γνωστό πως λειτουργεί με συμβολισμούς. Συμβολισμοί υπάρχουν στη λογοτεχνία, στους μύθους και στα παραμύθια.

 

Με συμβολισμούς επίσης, είναι γεμάτος και ο κόσμος που ζούμε όσο και αν αυτό, δεν είναι πολλές φορές ορατό.

 

Η τέχνη δε θα μπορούσε να απέχει. Ένας από τους πιο συμβολικούς πίνακες ζωγραφικής είναι “Η 3η Μαΐου 1808” του Φρανθίσκο Γκόγια .

 

Πρόκειται για ένα πίνακα με τον οποίο ο  Φρανθίσκο Γκόγια είχε ως σκοπό να μεταφέρει στις επόμενες γενιές, τις σκηνές από την εξέγερση του λαού της Μαδρίτης ενάντια στα γαλλικά στρατεύματα, καθώς και την αιματηρή κατάληξη των γεγονότων στις 3 Μαΐου.

 

Ο πίνακας θεωρείται ως ο πρώτος επαναστατικός όσον άφορα, την πρόθεση του καλλιτέχνη, το ύφος όπως επίσης και το αντικείμενο του.

 

Share With:
Rate This Article

jimbouzaras@gmail.com

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.